• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • marro

ooo. Jag är imponerad :) Själv har jag svårt för "hjälp"...vill gärna göra allting själv, så det blir på mitt sätt (det enda sättet ) hahaha! Nävars! Skämt åsido så är det klart man är tacksam för all hjälp man kan få..men vill gärna att folk frågar innan de bestämmer saker!

• Trollsländan

Marro...Ja, hur ska jag hinna. Jag försöker intala mig själv att det ska gå, om jag satt mindre på BT kanske...hi hi. Men det mesta är klart utom inbjudningarna, maten och klänningen kommer i början på juni (pratade med dem idag). Ringen är bestämd men ej beställd än. Och sen ska jag sy en liten klänning till min dotter och fixa massa småsaker i sommar när jag är ledig. Brudbudketten vann jag på bröllopsmässan så den ska jag bara kolla ut.
    Kul för er med all hjälp ni får, skulle önska att jag fick det med. Har bett om hjälp med inbjudningskorten men ingen har tid.

• *Madicken*

Absolut! Det måste vara så att jag känner mig bekväm med det! Folk har tidigare talat om för mig att jag är ett kontroll freak, och det vill jag inte vara. Så när jag nu känner mig stressad över saker och ting så tar jag ett djupt andetag och funderar på vad det egentligen spelar för roll. Ibland spelar det roll (om någon skulle få för sig att klä mig i en rosa marrängklänning tex) ibland inte.

• marro

Trollsländan: Kan inte M2B hjälpa till med korten?
    Jag är värsta sortens kontrollfreak...min bästa vän brukar säga att jag är som Monica i Vänner...=)

• *Madicken*

=) Haha! Ja isf förstår jag att du har svårt att ta emot hjälp från höger och vänster.

• lilla_grodan

Hej,

Vi gifter oss också den 12/8. Sambon friade i slutet av mars och efter några veckor bestämde vi oss för att gifta oss redan i augusti

Vi bor i Sthlm men gifter oss i Gbg eftersom det är därifrån vi kommer (vi flyttade för bara 2 månader sedan). Kyrka och lokal är bokade. Bröllopsresan är också bokad och betald. Jag beställde min klänning från Ehrlings förra veckan och den kommer någon gång mellan mitten och slutet av juli. Vi har världens bästa toastmaster/bestman som är otroligt engagerad. Men det återstår hur mycket som helst och var man än vänder sig så påpekar alla hur sent ute vi är?

Nästa vecka skickar vi ut inbjudningskorten. Tyvärr har vi inte hittat några som vi tycker om så vi blir tvungna att göra dem själva.

• marro

Lilla_grodan: Vilken kyrka? Och så sent ute är ni väl inte? Men var beredda på att inbjudningarna kan ta lite mer tid o göra än man trodde från början (eller så var det bara för oss det gjorde det). Egentligen räcker det ju med o skicka ut inbjudningarna i juni..men vi ville vara ute i god tid! Så kör på bara!

• lilla_grodan

marro,

Den stora katolska kyrkan vid heden.

Jo, jag är rädd för att inbjudningarna kommer att ta längre tid än planerat... Vi vill skicka ut inbjudningarna så snart som möjligt så att folk inte hinner boka upp sig på annat.

• marro

Finns färdiga (ej så snygga) o köpa på Åhléns o Gallerix tror jag...kan ju vara ett alternativ om man vill slippa köra något alls. Vi har gjort våra själva..o de är VÄLDIGT enkla...o det har ändå tagit nästan en månad...

• *Madicken*

Man kan ju köpa halvfärdiga kort och sedan göra dem lite mer personliga genom att smycka dem litegrann. Kan bli jättefint och behöver inte ta så lång tid.

Svar på tråden 12 augusti 2006