• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • luv

Svessan: Vi har ingen möjlighet att skicka ut inbjudningarna innan mitten av maj pga av att han som ska göra dem inte har tid innan och gifter oss ju 12 augusti. Vi har i ofs redan förvarnat de flesta personer som är bjudna så de har redan bokat datumet!

Hade det inte varit fallet skulle vi nog också skyndat oss med att skicka iväg inbjudningarna pga semestertider. Fast ni kanske också förvarnat gästerna

• Bröllopstokiig

Jo, dem flesta tror jag vet vid det här laget så det är nog rätt lugnt. Men vi kanske ska sätta igång och göra korten, innan dess kan vi ju ändå inte skicka ut dem. Har en känsla av att det kommer att ta längre tid än jag har trott.

• Uller

Jag längtar också massor men nu är det ju bara 4 månader kvar.

Vi var nog väldigt tidiga med att skicka inbjudningarna men många av mina vänner jobbar i vården och våra semsetrar ska planeras redan i februari och sedan ska schemana läggas nu och då vi inte berättat för någon om vårat giftemål så var det bra att vara ute i väldigt god tid.

Har även långväga gäster som kommer från England, Spanien och Svalbard Norge.

• Mitt hjärta är hemma

Idag kom min mor och blivande svärmor hem till mig och har sytt om min klänning åt mig, den var för lång och behövdes kortas från midjan. Haha, vilken tur man har med två sykunniga morsor i rummet intill.

• marro

Hallå allihop! Hur går det för er!? Dagen närmar sig med stora steg :) Vi har skickat iväg inbjudningarna nu..de borde kommit fram idag :) Har bokat en cateringfirma oxå så det är med klart! Kollat lite på dukar o sånt på papperskedjan, o påbörjat inköp till bordsdekorationerna.

Ikväll kommer vår solist hit med skivan hon spelat in med låtarna vi ska ha i kyrkan..så får vi se om det är som vi tänkt oss! Spännande!!

• *Madicken*

Det går bra! Jag tror att allt som går att förebereda så här pass långt i förväg är föreberett. Det vi inte har gjort än är beställa ring. Det är väl kostnaden som gör att vi drar oss antar jag.

• Trollsländan

Hjälp vad ni hunnit mycket, jag som inte ens fått tag på allt papper till inbjudningskortn...vilkenångest. Klänningen har jag visserligen beställt från Warsawa men inte hört något sen jag var där för två månader sedan...måste nog ta tag i det också. Fotograf träffar jag i helgen...men maten...inte klar. Min M2B har lovat fixa med maten och det ser nog ut som om han kommer och få stå och göra den själv för han får inte tummen loss att ta tag i det. Präst, kyrka, lokal är klara och häst o vagn, duvor och frisör.

• marro

Jag ska ha en ring som var min M2B:s mamma. Men borde kanske gå till en guldsmed o putsa till den samt gravera...hade helt glömt!

• marro

Vilka städer ska ni gifta er i?

• *Madicken*

Det ska väl kanske tilläggas att SÅ himla mycket har jag inte gjort än. Vi har bestämt hur allt ska vara, men eftersom vi ska göra det mesta själva eller med hjälp av familjen så är det inte så mycket som kan göras än. Jag har köpt klänning och skor, bokat evenemangstält hos uthyrningsfirman, bestämt vilken mat vi ska ha, börjat pyssla med bordsdekorationer. Om två veckor åker vi till Tyskland och handlar vin.

Svar på tråden 12 augusti 2006