Hej brudar!
Vi ska också gifta oss den 12 augusti, i Skåne. Men inte i kyrka utan vid Ringsjöns strand. Festen ska sedan också hållas där i ett stort tält på gräsmattan framför "huset" som vi hyrt där våra gäster ska sova över sen. Finns 33 sovplatser där, det är bra eftersom sambons släkt kommer från Hudiksvall.
Maten är bokad, meningen är att vi ska ha grillat (alltså en kock kommer och grillar 3 sorters kött m. tillbehör osv), men jag börjar tveka, kanske röken kommer besvära oss mycket samt att gåendet för att hämta mer mat kanske förstör middagen. Alla kanske inte kan vara med på allt kul..Synd! Annars har jag en back-up plan m catering och serveringspers. klara. Vet inte...
Min frisör är bokad, men frisyren är inte bestämd än, brudklänningen är beställd från e-bay för 700:- inkl. frakt. (!!!!!)Återstår att se om den är lika fantastisk i verkligen som på bild... Hoppas det. Mannens kläder är hyrda. Bestman och 2 tärnor är tillfrågade och har tackat ja. Vi har min bästa vän som toastmadame, hon kommer att vara så duktig!
Blommor kommer jag att beställa på Blomsterpigan i Malmö, de gör fantastiska buketter. Ska in dit nästa vecka och prata med dom. Bord+stolar och musik är fixat. Bandet som spelade på Bröllopsmässan i Malmö, Favoriterna kommer. Präst är bokad men bara bestmannen vill läsa en dikt under själva vigseln och ingen är särskilt musikalisk i släkten så vi får nog boka en solist till det. Börjar osa hett nu! Ringarna har vi inte ens börjat titta på, inte heller utsmyckningen i festlokalen. Tårtan har vi beställt av Shelley på Ultimate Cake i Malmö. Vi älskar vår hund - en flat coated retriever så vi ska ha två sådana som brudpar på tårtan istället för det traditionella. Vår hund ska dessutom vara ringbärare.
Har precis fått besked via hotmailen att de skickat klänningen idag så nu vill jag bara se den så jag kan beställa dukar och bestämma utsmyckning. Inbjudningarna är utsända men alla har inte svarat.
Oj, vad låååånngt det blev. Sorry! Skönt att skriva av sig lite. Vi har fortfarande en del att stå i...
Lycka till alla!