• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • SnartW

Jättefin klänning!!!, Uller. Jag får betala 2500 för min uppsättning och makeup. Lite föt dyrt enlig mig, men jag känner att jag kan kosta på mig detta. Hon var helt suverän!

• Uller

Jag tror att mitt pris på 1800 är ganska rimligt. Få se om jag gillar tjejerna när jag träffar dem nästa vecka.

Visst är klänningen härlig. Jag kände mig verkligen om en prinsessa i den ville inte ta den av när jag provade den

• Cassiopeija

Hej allihopa!

Här är en till som gifter sig 12 augusti. Vi bor i Göteborg men bröllopet blir i Skåne eftersom min sambo är därifrån.

Ganska mycket är klart och bokat men det känns ändå som att det är huuur mycket som helst kvar! Det dyker liksom upp saker hela tiden och sånt jag trodde var bestämt börjar jag tveka om när jag tänker efter lite... Ska sluta tänka efter tror jag... Det blir ju inte bättre av att killen inte kommer ihåg vad han tycker från gång till gång heller!

Vi började planera tidigt för att vi skulle kunna ta det lugnt och inte behöva stressa men det har ju också gjort att vi tänker att vi har så himla gott om tid så det kommer nog att bli bråttom för oss också till slut!

• Johans w2b

Hej brudar!

Vi ska också gifta oss den 12 augusti, i Skåne. Men inte i kyrka utan vid Ringsjöns strand. Festen ska sedan också hållas där i ett stort tält på gräsmattan framför "huset" som vi hyrt där våra gäster ska sova över sen. Finns 33 sovplatser där, det är bra eftersom sambons släkt kommer från Hudiksvall.

Maten är bokad, meningen är att vi ska ha grillat (alltså en kock kommer och grillar 3 sorters kött m. tillbehör osv), men jag börjar tveka, kanske röken kommer besvära oss mycket samt att gåendet för att hämta mer mat kanske förstör middagen. Alla kanske inte kan vara med på allt kul..Synd! Annars har jag en back-up plan m catering och serveringspers. klara. Vet inte...

Min frisör är bokad, men frisyren är inte bestämd än, brudklänningen är beställd från e-bay för 700:- inkl. frakt. (!!!!!)Återstår att se om den är lika fantastisk i verkligen som på bild... Hoppas det. Mannens kläder är hyrda. Bestman och 2 tärnor är tillfrågade och har tackat ja. Vi har min bästa vän som toastmadame, hon kommer att vara så duktig!
    Blommor kommer jag att beställa på Blomsterpigan i Malmö, de gör fantastiska buketter. Ska in dit nästa vecka och prata med dom. Bord+stolar och musik är fixat. Bandet som spelade på Bröllopsmässan i Malmö, Favoriterna kommer. Präst är bokad men bara bestmannen vill läsa en dikt under själva vigseln och ingen är särskilt musikalisk i släkten så vi får nog boka en solist till det. Börjar osa hett nu! Ringarna har vi inte ens börjat titta på, inte heller utsmyckningen i festlokalen. Tårtan har vi beställt av Shelley på Ultimate Cake i Malmö. Vi älskar vår hund - en flat coated retriever så vi ska ha två sådana som brudpar på tårtan istället för det traditionella. Vår hund ska dessutom vara ringbärare.

Har precis fått besked via hotmailen att de skickat klänningen idag så nu vill jag bara se den så jag kan beställa dukar och bestämma utsmyckning. Inbjudningarna är utsända men alla har inte svarat.

Oj, vad låååånngt det blev. Sorry! Skönt att skriva av sig lite. Vi har fortfarande en del att stå i...

Lycka till alla!

• Mitt hjärta är hemma

Oxå en 12:a här... Sitter just nu med inbjudningarna, skickar ut dem i samma takt som de blir klara.
    Om 2 v kommer min lilla söta mamma hit och skall hjälpa mig att sy till min underbara klänning så att den skall sitta bättre, är alldeles för lång och lite för bred som det är.
    Träffade cateringfirman för ett tag sedan. De var supersöta. Lite blir klart varje vecka...

• Uller

Vad kul att det går bra för er också.
    Jag vill få så många detljer färdiga som möjligt snart då jag precis börjat arbeta efter mammaledighet. Känns inte som man kommer att hinna med all planering lika bra då

• SnartW

Sitter nu här med alla inbjudningskort klara. Så i morgon händer det, jag tar en liten prommenad till närmasta postlåda med alla korten. Härligt säger jag bara, ska bli så kul och höra alla reaktioner från nära och kära. Nu är det verkligen på riktigt känns det som, lite nervöst är det också lär jag ju erkänna. Har jag räknat rätt så är det bara 132 dagar kvar.

• marro

Nu är våra inbjudningskort under produktion, m2b skriver ut dem idag. Själv ska jag sätta mig o skriva alla adresserna på kuverten! Håller på med infobladet nu, tror korten kan postas i slutet av veckan *pirr* Fast de flesta vet ju om att vi ska gifta oss!

• *Madicken*

Johan w2b:
    Vi ska också grilla (helgrillade lamm) och inte behöver du oroa dig för röken! Man får väl sätta upp grillplatsen så att det inte ryker mot den plats där man sitter och äter. Jag tänker mig att det är positivt att få gå och hämta det nygrillade köttet vid grillen, då kan man sträcka lite på benen, småprata lite med dem som man kanske inte sitter så nära osv.

• Uller

Har uträttad en hel del i dag. Är i Leksand för att finslipa detaljer.

Har beställt bröllopstårtan
    Har träffat fotografen för konsultation
    Har beställt brudbukett
    Igår träffade jag hon som ska göra maten och gjorde upp alla detaljer som ca tider för de olika rätterna när de ska servers(bra för tosmastern att veta)
    Ska träffa min frisör och tjejen som ska göra makupen ikväll.
    Imorgon träffar vi prästen

Det känns jättebra för det gör att många biter kan bockas av från våran lista så man inte behöver tänka på allt som ska planeras och göras till bröllopet bara.

Svar på tråden 12 augusti 2006