• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • luv

Gifter mig också 12 augusti! Har en hel del klart:
    Fotograf
    Underkläder
    Catering är bokad men ej bestämt meny
    Lokal och kyrka: Björlanda kyrka
    Klänning
    Hår och makeup 1400:-
    Skor köpta
    Inbjudningskorten är inte klara vi får de inte förrän i början av maj så då skickar vi iväg dem så snart som möjligt!
    Blivande maken ska till tyskland och handla alkohol snart!
    Bröllopsbakelser är bokade
    Brudbuketten är utsedd, ej bokad!
    Vet inte vad mer man kan göra nu har fått stopp i tankeverksamheten...

• Bröllopstokiig

Här är en till som gifter sig den 12 aug!
    Tog en liten paus från allt som har med bröllop att göra.Nu är jag inne i bröllopskarusellen igen.
    Detta är klart:
    kyrka
    lokal
    fotograf
    samma personer som ska göra blommsterdekorationer till festen ska även göra min brudbukett
    kameraman
    transport till gästerna
    dj
    solister
    catering/med personal
    hyrgods
    underkläder
    klänning på väg
    inbjudningskorten ska skickas om 2v.
    Det som är kvar är: min fästmannskläder tärnklänningar, marsalkernas kläder, våran transport ,vigselringarna mina skor.
    Har säkert glömt något nu!

• SnartW

Skickade iväg inbjudningarna i går (en dag för sent), har redan fått två svar, Himla kul!! Jag trodde att man skulle få vänta in i det sista på svaren. Det brukar iallafall vara så. Nu är det verkligen på riktigt, jag ska gifta mig! tjohoo!!

• Uller

Tärnans kläder blev klara igår. Vi hittade en jättevacker enkel Lilly klänning som dessutom var nedsatt då det var förra säsongens klänning så för samma pris som att hyra fick min tärna en klänning.

Hittade även våran vigselring igår. Så nu känns allt jättebra. Saker som är kvar att göra är sådant som vi måste vänta med då det är alldeles för tidigt sådant som ej kan förberedas 4 månader i förväg

• Mitt hjärta är hemma

Nu har tydligen vissa börjat boka hotell så att de kan bo på samma ställe som vi bröllopsnatten (inte i samma rum dock ;)). Känns så himla roligt!
    Hälften av inbjudningarna e postade, den halva som inte é skickade är till folk som vet om datumet eller sådana vi räknar med att träffa inom en snar framtid samt ett gäng släktingar. Man spar ju endel på portot på så vis.

• Sanna Panna

Här är också ett 12-augusti-par!

Det som är klart är:
    Min brudklänning
    Hans kostym + väst o plastrong
    Näbbklänning
    Kyrka
    Lokal
    Ring bestämd (men inte inhandlad)
    Frisör bokad
    Inbjudningskorten klara (men ej skickade)
    Bukett bestämd

Det är en hel del kvar men vi känner ingen större panik... ska ju inte ha någon middag el fest (bara kaffe o tårta) så den biten behöver jag inte oroa mig för. Håller på att kolla upp priser på tårtor men det är inget som måste bokas än...

• *Madicken*

Är det bara jag som har börjat längta ordentligt och önskar att det snart vore dags?

• luv

Jag längtar grymt mycket nu! Det ska bli såå kul!!

• svessan

Idag är det fyra månader tills vi gifter oss, den 11:e augusti. Tiden går snabbt. Jag hade tänkt hinna så mycket innan dess, men än är det inte för sent. Vi började planera i början på januari och har än så länge:

prel. bokat vigselförättare
    bokat lokal för vigsel/fest
    gjort inbjudningslista
    börjat på inbjudningarna
    ringen håller på att tillverkas
    klänningen kommer i veckan (men endel att göra på den)
    provsytt en slips
    beställt kostym till honom (kommer i maj)
    hårsmycke beställt, håller på att tillverkas
    frisör är bokad för mig, mamma och bästa vän
    jag vet vad jag vill ha för brudbukett och dekoration
    börjat fixa med papper kring namn

hmm, det var ganska mycket ser jag.
    Funderar mest just nu när man ska skicka ut inbjudningarna bara.

• *Madicken*

Ska ni bjuda många gäster? Kommer de långväga ifrån? Försök skicka ut inbjudningarna så att gästerna har dem när de planerar sina semestrar eftersom det är många som åker bort under sommaren.

Svar på tråden 12 augusti 2006