• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Toastmasterjobbet är löst! Min väninna ställer upp. Blir säkert jättebra för hon är som klippt och skuren för det jobbet Vi vill ha någon annan först, då hon har en tendens att vilja bestämma lite för mycket, men det kanske blir perfekt i den här situationen

Jag har gjort ett infoblad som vi kommer att skicka med inbjudan.. Speciellt till dom här i Sverige då vi gifter oss på Åland. På det bladet har jag skrivit in båtpriser, tidtabeller, webb-adresser till rederierna och så olika alternativ på hotell med priser, adresser och tel.nr. Fick inte rum med någon "önskelista" så det tror jag att toastmadamme får ta hand om

• Malin A

Yllo
    Så skönt att det har löst sig med en toastmadame! Allt brukar ju lösa sig till slut!

• Victory

Idag fick vi en offert från ett annat cateringföretag än det vi har haft lite kontakt med. Och de gav ett väldigt bra intryck och var dessutom billigare! Nu vet jag bara inte vad jag ska säga till det första företagen som vi "lovat" att anlita. Vi har ju inte gjort upp om något pris än, så de kan väl inte hävda att vi är bundna till dom? Jag får väl helt enkelt säga till dom att vi har fått ett bättre erbjudande...

• Yllo

Victory - ärlighet varar kanske längst.. Jag fick 3 offerter på bröllopsfestställen med mat.. och valde en av dem och sa åt de andra att dom helt enkelt var dyrare och att vi valt det billigaste alternativet..

Idag har jag beställt våra inbjudningskort. ÄNTLIGEN! Väntar ivrigt på korrekturet nu. Snart, om några veckor, har jag dom hemma och kan böjra skicka iväg den

• Victory

Yllo:
    ja, jag tror också att ärlighet varar längst! Om de protesterar får jag väl säga att vi naturligtivs pratat med andra företag samtidigt och jämfört priser! (så får DE känna sig lite dumma som trodde att vi hade bokat dom)

Kul att du beställt inbjudningskorten! Antar att det blir en lång väntan nu! Jag har precis skrivit ut mina klart och ska börja vika!

• Yllo

Just så.. Jag hade i princip avtalat med ett av ställena om att vi skulle ha festen där.. men att betala över 200 kr mer per kuvert var för dyrt! Jag sa åt ägaren på det stället att vi skulle komma och titta.. vi gjorde aldrig det.. fast jag hade också sagt att dom var lite väl dyra och han sade att dom skulle försöka få ner kostnaden.. men att dom förmodligen inte skulle kunna matcha det pris jag fick från det ställe vi valde (oj, jag tror att det blev lite rörig det där... men men)

Ja, nu är det en lååååång väntan.. Från det att jag får korrekturet och godkänt det är det 2-3 veckors leverans Fast jag borde hinna få dem till slutet av mars så då kan jag skicka ut dem

• Victory

Yllo:
    Ja, du hinner ju ändå få ut dem i tid!

200 kr per kuvert låter ju inte så farligt. Men det beror ju på vad det är som ingår, förstås!

Offerten vi fick skulle gå på 330 kr per kuvert, då ingår förrätt, varmrätt, dessert samt vegetariskt alternativ, hyra av glas, porslin och bestick till alla rätter (även porslin/glas till brudskål och tårta + kaffe och avec), dukar och linneservetter. Och all servering (vid bordet), totalt 6 personer i personalen. Det vi står för själva är drycker och tårtan som vi tar från annat håll. Jag tyckte det var rätt bra, ett annat ställe skulle ha 615, men då stod de för alkoholen.

• junibrud2006

Yllo - Vad blev det för inbjudningskort? Nyfiken!

• Yllo

I vårt festpris ingår, 3 rättersmiddag och kaffe, levande orkester (är en restaurang så allt linne, porslin o.s.v ingår.. + att vi slipper fara dit dagen efter och städa *yes!*

Korten blev popset från calligraphen. Isblå med två sammanslingrade hjärtan, våra namn och datum i silverfolie på framsidan. Inbjudningstexten på skilld inlaga inuti och slutligen smala silversnoddar runt kanterna. Festprogrammet är i vitt metalicpapper (lite skimrande) med samma tryck på framsidan som på inbjudningskortet.

• junibrud2006

Yllo - Just det! Det var ju dem korten som var så fina. Kul!

Svar på tråden 3 juni 2006