• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Malin - Vi är uppe i närmare 30 personer som svarat ja och ett fåtal (går att räkna på en hand..!) som sagt ifrån eller flaggat för att de kanske inte kan komma.

Era inbjudningar låter verkligen fina!

• Malin A

junibrud2006
    Kul med så många som redan tackat ja!
    Vi ska som sagt invänta att skicka ut inbjudan ett tag, men det är himla kul att pyssla!
    Hur formulerade du ang. boende och presenter?

• junibrud2006

Det står inget om det i inbjudan utan endast en hänvisning till vår hemsida där vi har all information. Den enda uppgiften vi har med är angående barn.

Text inbjudan:
    Vi gifter oss!

Nu är det dags för oss att knyta kärlekens band och det vore mycket trevligt om ni ville vara med.

Vi gifter oss i XX kyrka lördagen den 3 juni klockan 14.30. Därefter är ni välkomna till vår bröllopsfest på XX Gård.

XX och XX

O.S.A 15 april 2006
    Klädsel: Kavaj

Besök gärna vår hemsida www.lindaochmicke.se

Svarskortet:
    .....................
    o kommer att infinna sig .... personer
    o är förhindrad att infinna sig

Ev allergier/konstinformation .....

Barn är en underbar gåva
    Men denna kväll önskar vi
    Att de får stanna hemma och sova

O.S.A 15 april 2006

• Malin A

Ni har ju löst det så bra med hemsida! Det kommer inte vi att hinna med, så jag måste knåpa ihop några väl valda ord om boende, hur man hittar, och vem som har presentlistan (min tärna har den uppgiften). Funderar även på att där skriva in vem som är toasmaster. Vad tror du om det?

• junibrud2006

Det låter ju jättebra. Varför inte göra ett infoblad som du lägger med inbjudan? Då blir det inte för mycket text på själva kortet utan rent och snyggt, men all info finns med på ett separat litet blad som alla kan ta med sig om så önskas.

• jamboochjag

Ett litet infoblad är jättebra att skicka med. Så har vi gjort och sen finns samma info plus lite kuriosa om kyrka, festlokal oss på vår hemsida.

• Yllo

Usch vad arg jag är!! Efter mycket tjat på min sambo ringde han slutligen sin tvillingbror i förra veckan och frågade om han viller vara vår toastmater. Hörde inget från honom alls under hela helgen så idag ringde min sambo honom och frågade.. Nää.. han ville inte vara toastmaster då han inte känner alla gäster + att hans dotter och ex-fru fyller år så han och hans nya fästmö (+ barnen) vet inte om dom över huvudtaget kommer!!! *mutter mutter morrr morrr*

Ska försöka få tag på min väninna och fråga henne om hon kan tänka sig ställa upp.. Annars blir det nog ingen toastmaster/madamme alls

• Victory

Yllo:
    Vad synd!! Men man tycker ju att han kunde ha talat om det lite tidigare om han nu inte ville vara toastmaster!! Förstår din irritation! Hoppas att det löser sig med din väninna!

• Yllo

Ja, varför kunde han inte ha ringt tidigare och sagt ifrån?? Istället struntar man i att ens höra av sig.. trots att han vet att vi sitter och väntar på besked

• Malin A

Infoblad får det bli, i lite tunnare papper. Ska försöka hitta bra formulering bara!

Yllo
    Jag förstår din frustration över toastmastern! Håller tummarna för att din väninna vill ställa upp!

Svar på tråden 3 juni 2006