• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Malin A

Tycker ditt val verkar sunt! skidor och jag är inte heller bästisar!

• Liten med Mindre

Välkommen in i matchen igen Malin. Hoppas att det går vägen nu.

Sitter och väntar på våra kort som är hos tryckeriet. Nervöst. När det väl är dags att skriva adresser så blir det riktigt "verkligt". Fjärilarna flaxar hej vilt i magen!

Har ni skrivit kuverten för hand eller på skrivare? Vi fick kalligrafipennor i julklapp - men jag vet inte om jag lyckas använda dem. Tror nog mer på att övertala skrivaren att ta in kuverten. :)

Bokade florist i veckan och definitivbokade fotografen. Lite lättad känner jag mig. Vi ska träffa i alla fall den senare nästa helg.

Hoppas kunna träffa restaurangen då också - och att det inte strular denna gång. Får lite panik över att vi inte bokad någon musik till festen än.

3 månader och 2 dagar...

• Malin A

Stor&Liten
    Tack!
    Ett tips till kuvertgrublerierna! Jag har tryckt ut genomskinliga etiketter med en fin font och när jag sätter dem på kuverten blir det toppensnyggt! Då behöver du inte oroa dig för att färgen på skrivaren kladdar eller att kuverten fastnar. Etiketterna finns att köpa i välsorterade pappershandlare.

• Liten med Mindre

Genomskinliga etiketter - låter intressant. Måste kollas upp.

Tack!

• Yllo

Stor&liten - jag hade också funderat på att övertala skrivaren att ta emot kuverten... men ska erkänna att Malin A´s förslag inte är så dumt.. ska nog också kolla upp det där med genomskinliga etiketter...

Men Malin.. ska man lösa problemet med returadressat också med genomsklinliga etiketter? Eller är det kanske bäst att klappa och krama skrivaren till det?

• junibrud2006

Stor&Liten - Nyfiken... Vilken fotograf valde ni?!

• Malin A

Jag rekommenderar genomskinliga etiketter även till returkuverten! Det är sååå smidigt!

• Liten med Mindre

Junibrud2006:

Det löste sig så att fotografen vi ville byta tillbaka till (eller rättare sagt - ville ha dessutom) trots allt inte var ledig. De som hade tiden efter oss ville boka mer tid. Och jag kan ju förstå att de har förtur nu.

Så vi går "bara" till Björn. Ev hittar vi en glad och duktig amatör som tar bilder i kyrkan och på festen. Har några bekantas bekanta på gång. Det blir nog bra.

Tryck i sambon ordentligt med pasta nu inför helgen.

• junibrud2006

Stor&Liten - Blir nog jättebra. Och Björn ska ju vara duktig. Lycka till med inbjudningarna nu! Själv lär jag väl få en del fina bilder i helgen till hemsidan...

• Yllo

Malin - Jag tänkte inte på returkuvert, vi ska inte ha sådana, jag tänkte mer på att man skriver avsändaren bakpå kuvertet när man skickar det till gästerna. Visserligen kan man beställa det färdigtryckt, men jag tycker det känns lite onödigt att betala 5 kr/kuvert extra när jag lika bra kan skriva det för hand i så fall

Svar på tråden 3 juni 2006