• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Jo, usch vad jobbigt det är när något hänger i luften.. man kommer ingenstans
    Som tur var är det faktiskt bara inbjudningskorten som hänger i luften och jag håller på att fundera ut en backup plan och det skiter sig... Allt annat har jag under kontroll nu
    Fast det verkar alltid bli lite ändringar i sista minuten ibland.. speciellt som min älskling i morse sa att duvor symbolisear begravning för honom och inte bröllop så jag ska ringa konditorn och be henne byta ut duvorna jag beställde på tårtan till rosor istället

• Victory

Yllo:
    Nu skriver vi i dubbla trådar

Jo, kanske rosor blir finare än duvor. Vi har bokat tårta men inte diskuterat fyllning än. Konditoriet tyckte att det räcker om vi gör det en månad innan.

Hoppas att ni får ett positivt svar i helgen så att det löser sig med inbjudningskorten!!

• Yllo

Victory:

Jepp, vi skriver i dubbla trådar, men det blir väl lätt så

Vi bestämde fyllningen igår kväll. Jag fick hem smakprov från konditorn..
    1. Jordgubbskräm med färska hallon.
    2. Hallonkräm med färska blåbär.
    3. Passionskärm med färska hallon.

Vi valde passionskrämen med hallonen. den var jättegod *slurp*

• Victory

Åhh, jag vill också smaka fyllningar!! jag tror inte man får det på konditorierna här i stan...

• Malin A

Hej tjejer!
    Hoppas att ni har haft en bra helg! Vi har varit och kikat på hus, tyvärr har de haft problem med fukt/mögel, förvisso åtgärdat... Ikväll har jag suttit och gjort monogram på inbjudningarna, embossat alltså, och det har gått SUPER!! Fasade för det arbetet, men nu ligger de klara på golvet! Hade planer på att besöka bröllopsmässan i Gbg idag, men det hann jag inte med...

• Yllo

Tror ni att jag fick besked nu i helgen om toastmastern?? Nejdå! Nu kan jag inte beställa inbjudningskorten idag som jag hade hoppats.. Ni ska se att det inte kommer att bli några inbjudningskort

Annars är allt under kontroll. Provade klänning åt tärnan i lördags och den ska jag beställa nu i veckan så att vi hinner få den innan bröllopet, 10 veckors leverans..

• junibrud2006

Malin - typiskt med huset. Kul att ni fixat med inbjudningarna dock! Hur ser de ut?

• Malin A

junibrud2006
    Ja, det är lite trist med huset. Men sista ordet är inte sagt än!
    Inbjudningarna är kvadratiska, champangefärgade, insidan är tunt pärlemorfärgat papper. På utsidan monogram i grönt, sidenband i grönt! Det var riktigt kul att embossa!
    Hur gick det i helgen då?

• junibrud2006

Malin A - Du tänker på Vasaloppet förstår jag... Är inte så pigg idag. Var en lång dag igår som startade 04.30 i 18 minusgrader. Loppet gick bra, men han bröt i Hökberg efter 7,2 mil. Då fanns det absolut inget kvar att ge, men han var nöjd ändå med prestationen!

• Malin A

junibrud2006
    Det var ändå bra jobbat tycker jag! Själv skulle jag aldrig ens tänka tanken, jag är inte mycket för skidåkning! Men det är skoj att titta!
    Svårt att beskriva inbjudningarna, ska se om jag kan ta kort och lägga ut när jag är helt klar!
    Har ni fått många svar?

Svar på tråden 3 juni 2006