Någon mer som gifter sig i Piteå?
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Victory
Oj, då börjar det dra ihop sig för dig :)
Hur gör ni med maten? Kommer ni att köra catering, och i så fall vilka?
Känns lite tryggt att du har koll när man inte är hemma så ofta själv :)
Tack för hjälpen än en gång!
e inte summergames alltid början av juni? nästan direkt efter skolavslutning?
Jag tycker att det händer nåt varje helg i Pite..men Pdol e det största.. jag skulle inte vilja gifta mig då! iaf inte på statkyrkan..
ok erkänner..kollade f pite hemsidan att summergames börjar iår 30.6 , alltså det kan vara nästa år runt eran datum.
Festspelet är början av juli..men det märker man ju knappt!?
Ja, det närmar sig för oss! Tio veckor kvar idag!!! Men det känns som om allt står lite stilla just nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst. Och tiden räcker aldrig till känns det som.
Vi ska ha catering, GK:s matservice i Munksund. Hon gav ett väldigt bra och seriöst intryck när jag pratade med henne och så var priset också bra. Men vi har inte smakat maten så vi hoppas att det också är bra.
morsian-brud
Om summergames börjar sista helgen i juni så är det väl över till första helgen i juli? Har ett vagt minne av att det bara är en vecka...men jag kan ju ha fel.
Och som du säger, festspelen märker man knappt av :)
Victory
Förstår om tiden känns knapp! Jag är kanske inte helt galen som börjar planera så tidigt...kommer ju ändå försvinna planeringstid under sommarmånaderna och julen :)
Morsian-brud:
Summergames är bara en helg, fredag-söndag, så den räcker 30/6-2/7.
Mia:
Ja, en sak har jag i alla fall lärt mig (även om jag visste det innan): man kan aldrig börja planera för tidigt! Man gör det ju förhoppningsvis bara en gång i livet dessutom så man måste passa på att njuta av det!
Victory
Du är så klok att det nästan gör ont ;)
Jag njuter av varenda sekund, är en planeringsmänniska rakt genom ben och märg och tycker att det är så roligt!
Och kan man annat än älska livet när tonårsförälskelsen vill gifta sig med en 13 år senare :)
Mia, det är bara att gratulera!!!
Själv gifter jag mig inte direkt med min tonårsförälskelse, men jag var dock blott 19 år då vi träffades 1997!
Jag är också en riktig planeringsmänniska, men tyvärr märker jag att jag har tacklat av lite nu i stundens hetta! Jag tror jag har invaggat mig själv i en falsk trygghet och tror att allt är klart.
Dessutom försvåras planeringen av ett problem: min näst intill sjukliga beslutsångest , vilket gör att jag skjuter på besluten tills det inte finns någon återvändo. Jag är rädd att bestämma något "för tidigt" och hinna ångra mig, så jag väntar hellre med att bestämma mig. Men det gör ju att jag ofta är i sista minuten med allting. Det mesta börjar dock vara klart, inbjudningarna är skickade och allt är bokat. Återstår att välja musik till kyrkan, bordsdekor, underkläder, skor, RING(!) och övriga smycken och så klänningen förstås (jag har beställt två stycken och väntar på att de ska komma).
Med andra ord: en hel del kvar att besluta och fixa...
Victory:
Kan förstå att bordsdekoren inte är bestämd...det kommer vara mitt största "problem" också :) Jag är nog snarare en sån som bestämmer mig snabbt...beslutsamhetsångest kan jag knappt stava :)
Ringen har min blivande redan valt, det var han som köpte förlovningsringarna också, och han såg till att hitta ringar som passar galet bra! Han är ett riktigt kap ;)
Var på bröllopsmässa här i Uppsala idag, riktigt bra men inte så stort som man kunnat önska sig. Fick dock några sköna tips!
Jag önskar att jag kunde lämna över beslutsfattandet till någon annan. Men det kan jag inte göra, för samtidigt är jag väldigt noga med att det blir "rätt". Jag vet bara inte vad "rätt" är...