• Shakti

Någon mer som gifter sig i Piteå?

Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig i Piteå?
  • Shakti

Victory: Jag funderar på om det är så med interflora att jag kan gå in i en interflorabutik här i Stockholm och kollai deras pärmar och diskutera med dem om hur buketten ska se ut, och sen beställa en sån från interflora i piteå... Får ringa och fråga!

• Victory

morsian-brud:
    ja, vi har just bokat bröllopssvit på statt så det kanske går bra att vi får fota i trappan.

Shakti:
    Det är nog möjligt att det går att beställa i vilken Interflora-butik som helst. Kanske kan du skicka en bild (om du har hittat någon du tycker om) så de kan göra buketten efter den.

• Shakti

Vad kostar bröllopssviten på stat? Kollade havsbadet och den kostade typ 3000 tror jag. Men vi kommer nog att ta ett vanligt hotellrum och ta med lite champange och så...

• Victory

Statt har två sviter och en minisvit som alla kan användas som "bröllopssviter". De lite större kostar ca 2280 kr per dygn och de var jätteläckra också, men vi har bokat minisviten som kostar 1680 kr per dygn. Den har ångbastu och jacuzzi och så balkong ovanför ingången, högst upp, med utsikt över kyrkan! Vi är sååå nöjda!

• Carro26

Vi gifte oss i Piteå i höstas och bor nere i Gävle men det gick väldigt bra med planeringen ändå. Vi åkte upp till Piteå en vecka innan och då träffade vi konditorn på Ekbergs som skulle göra tårtan, pratade med fotografen, kollade med Bryggmans om när buketten kunde hämtas, jag provade sminkningen och frisyren, vi träffade prästen för samtal och fixade de sista sakerna. Man hinner med ganska mycket på en vecka bara man har planerat innan vad man ska göra. Vi bodde inte i bröllopssvit men i ett finare hotellrum som har bubbelpool och ångbastu på rummet. Det var riktigt mysigt att kunna koppla av i badet och bada bastu på kvällen.

Lycka till med planeringarna Victory och Shakti!

• Victory

Självklart behöver man inte ha en svit eller ens ett hotellrum för natten, man är ju ändå inte där så mycket! Men samtidigt känns det som att det hör till. Jag tycker inte att 1680 kr var så farligt. Jag vet inte om det ingår något mer, typ champagne och jordgubbar, men annars kan man ju ta med det själv och sitta i jacuzzin och sippa!!

• Victory

Hej Carro26!

Vad tyckte du om Ekbergs tårta? Fick ni se på olika förslag och smaka fyllningar o.s.v.?

• Carro26

Victory. Är det rum 600 ni bokat? Det låter som minisviten vi bodde i på Statt! Den är alldeles precis ovanför ingången och har utsikt mot kyrkan. Det var riktigt mysigt att se ut mot kyrkan där vi precis hade gift oss!

Har ni tänkt boka catering eller har ni någon som ska hjälpa er med maten? Vi hade först tänkt göra maten själv men det slutade med att vi beställde catering eftersom vi inte skulle ha tid att göra all mat som vi planerade när vi kom upp så sent.

• Victory

JAA, det är rum 600! Vi har inte sett den än för den var bokad ikväll när vi var dit för att kolla, men vi bokade den ändå för kvinnan i receptionen sa att det var den mysigaste sviten + att den var billigast!! Jag ser sååå mycket fram emot att få stå på den där balkongen och få blicka ut över kyrkan!

• Victory

Vi har tänkt boka catering. Det är tillräckligt mycket att tänka på som det är!
    Var hade ni festen?

Svar på tråden Någon mer som gifter sig i Piteå?