Någon mer som gifter sig i Piteå?
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Puffar lite...
Ja, vi ska gifta oss i Piteå den 3 juni! Ni då?
Den 22 juli.
Bor ni i Piteå? Jag bor i Stockholm, men föräldrarna är från Pite och vi har sommarstugan där. Så därför blir bröllopet där...
Ja, vi bor i Piteå. Är det inte svårt att planera när man bor så långt från vigselplatsen?
Vilken kyrka och vigsellokal blir det? Vi gifter oss i Piteå stadskyrka men festlokalen är lite mer osäkert ännu.
Jag är lite avundsjuk på de som gifter sig i Stockholm för de har ju många fler ställen att välja mellan. Här finns det ju inte så många roligt festlokaler, tyvärr...
Jo det är lite svårt. Jag kan inte hyra klänning tex, för jag kan inte prova innan, utan måste köpa. Jag insåg precis att jag inte vet hur det blir med blommor, vi kommer upp en vecka innan och då är det lite sent att beställa... Men när vi var där i somras kollade jag upp frisörer, har bokat tid på HårDesign på Storgatan, och var man kan beställa tårtan och så.
Vi kommer att gifta oss på sommarstugan, den ligger vid havet lite söder om havsbadet. Så vigseln blir på stranden och sen blir festen på tomten eller på altanen. Så jag har inte kollat upp lokaler och så. Men jag förstår vad du menar, det finns ju mycket fler alternativ i allt här i Stockholm. Catering, blommor, frisörer, osv. Bara en sån sak som att hyra porslin är inga problem här.
Vad mysigt att gifta sig på stugan!! Det blir ju så personligt! Synd att vår stuga inte ligger vid havet utan vid ett träsk! Vi skulle bli uppätna av myggen...
Blir det en borgerlig vigsel då?
Tårta har vi inte kollat upp än, men vi ska fråga på Hanséns konditori och Ekbergs konditori. Sen vet jag inga fler konditorier. Ja, utbudet är onekligen lite magrare här än i Stockholm...
Ja vid havet blåser ju myggen bort, haha.
Nej det blir med en präst, men det är en från den kyrka här i Stockholm som vi är med i. Hans svägerska bor där uppe, så de råkar ha semester där just då.
Vilket konditori är det som ligger vid Stortorget? Det är det jag pratat med. Sen undrar jag vilken blomsterhandel ni tänker använda, är det bara Buketten som finns?
Vilka lokaler har ni kollat på?
Jag var nyligen p bröllopet i Pite..
De hade vigseln p statkyrka o festen p Strömlidan..väldigt SNYGGT!!
Strölidan e väldigt litet..vi var runt 30 o det var max!
har ni undrat fotograf?
kolla;
www.northernlightphotography.se/
the-halls.se/
lycka till
Shakti:
Om du menar Rådhustorget så är det Hanséns som ligger där.
Vad gäller blomsterhandlare så finns dels buketten och dels Interflora på Uddmansgatan. Det är samma ägare som Bryggmans i Öjebyn och dom har vi tänkt anlita. Sen finns också Hortlax blomsterhandel.
De lokaler vi kollat på är Pitholms byagård och Gläntan. Det blir nog Gläntan för de har bättre kök och så ligger det vid havet.
morsian-brud:
Vi har faktiskt varit i kontakt med Petra Hall angående fotograferingen, www.petrahall.se. Vad vet du om henne, är hon bra, kan du rekommendera henne?
De bilderna som jag har sett har varit VÄLDIGT fina!
Paret gifte sig p statkyrkan o där fick fotografen fram väldigt fin färg!
De finns möjlighet att gå p stat oxå.. o fråga om möjligheter att ta bilder p trappan..de brukar gå bra, o stat e ju fint!
Kommer inte ihåg vilken av fotograferna..men priset var väldigt billigt!!
lycka till!