• Shakti

Någon mer som gifter sig i Piteå?

Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig i Piteå?
  • MiaVinterbrud

Hej på er pitebrudar!

Vi kommer att gifta oss i Piteå juli -07.

Dessvärre bor vi i Uppsala och är inte hemma i Piteå så ofta, så jag har tappat kollen på festlokaler...
    Storfors folketshus har jag koll på, men finns det andra bra ställen man kan boka?
    Var ska ni ha eran fest?

• morsian-brud

hur stor har ni planerat?med eget mat eller hela festet i restaurant?

Vilken kyrka har ni bokat?

Jag har varit pitebo..hjärtan finns kvar där..

• MiaVinterbrud

Försökte boka kyrka förra veckan...men tydligen så kan de inte ta emot bokningar förrän i höst :(
    Det blir stadskyrkan :D

Vi kommer nog att köra med catering, både mat och personal.

Inte så stort bröllop...50-60 gäster.

När flyttade du från Pite?

• morsian-brud

i höstas..men hjärtan finns kvar..hoppas att få flytta dit igen..

hmm..ska tänka olika ideer..

min vaforit ställe e ju strömlidan... men dit ryms ej så mkt folk!

Vet ej om det finns nåt i bowlinghallen..vet, låter som ett trisst ställe..

ska kolla i hemsidan.."hörs"

• morsian-brud

Sidan funkade inte..tycker att det e ofta nåt grångel...

men sicka e-mail till turistinformation..jag har fått bra hjälp från de förut..

lycka till!

• Victory

Här kommer lite tips på lokaler som vi valde mellan:

Foajen till Norrmalmia (en stor pampig lokal väldigt nära stadskyrkan, men den känns lite opersonlig tyckte vi).

Norrstrandslogen (också ganska nära kyrkan, har inte tittat på lokalen, tror den är lite mörk)

På Fåröns stygby finns en restaurang som är igång sommartid och som går att hyra. Vi var dit och tittade i vinter men det var mörkt så vi såg inte så mycket! Lokalen verkade sådär men den ligger ju fint vid vattnet.

Gläntan (bra kök, ligger nära havet, men de har fått vattenskada och ska renovera så för oss gick det bort.)

Pitholms byagård (hade vi först tänkt men lokalen var i minsta laget och köket var ganska dåligt utrustat).

Merkurgården (nära stan, vi har inte kollat på lokalen så jag vet inte hur många den rymmer).

Doktorsvillan kan ordna bröllopsmiddag, men då blir det ju till restaurangpriser. De har två restauranger: Doktorsvillan (mindre bröllop) och Rexena (större bröllop) i Furunäsets hotell och konferens.

Och så Storfors Fokets hus föstås, som vi har valt. Inte alltför långt att åka, tillräckligt stort, det finns en liten bar , det finns porslin m.m. Tyvärr tror jag det kan bli lite mörkt, det finns bara två fönster.

Lycka till i valet!!

• MiaVinterbrud

morsian-brud:

Tack för hjälpen!
    Förstår om du längtar hem...går inte en dag utan att jag tänker på att få lämna "södern".
    Var bor du nu?

Victory:

Tack för alla tips!
    Verkar som att jag hade rätt i mina tankar...nämligen att storfors är det bästa :) Man kan alltid lita på Bersika!
    När gifter ni er?

• morsian-brud

MiaVinterbrud

Jag e 08..men bröllopet kommer vi dansa i Finland 060708

Vilken datum har ni tänkt? Det e bra att man tänker olika festival/happening som finns i Pite..där säkert kan turistinfo hjälpa till..eller vi andra från Pitebo gänget!

Lycka till!

• MiaVinterbrud

morsian-brud

Vi kommer gifta oss 07-07-07 :)
    Jag har koll på pdol men festspelen har jag glömt...när brukar det vara? Och nu kommer jag på att jag glömt summergames oxå...hmmmm händer en hel del där hemma i byn :)

• Victory

Mia, vi gifter oss 3 juni 2006.

Jag tror festspelen är i början av sommaren och summergames är första helgen i juli. Noliamässan är kring andra veckan i augusti (vartannat år).

Svar på tråden Någon mer som gifter sig i Piteå?