Någon mer som gifter sig i Piteå?
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Någon mer som gifter sig i Piteå? Kunde vara kul att utbyta lite tips och idéer!
Shakti:
Jotack, det går rätt bra. Vi har såklart en del kvar (som t.ex. att sy färdigt klänningen) men det ska nog hinnas med! Hur långt har ni hunnit?
Shakti:
Ekbergs ligger efter Storgatan. Ungefär en månad före brölloptet bokade vi att vi ville ha en bröllopstårta och sedan gick vi in till dem bara några dagar innan bröllopet och pratatde om hur den skulle se ut. Vi blev väldigt nöjda.
När det gäller rummet på Statt så är det 1680 kr för båda två! Det är inte så stort men väldigt mysigt. Vi behövde ingen stor svit eftersom man ändå inte är där så länge.
Buketten beställde jag ungefär en månad innan. Vi var i Piteå på semester i augusti och då bokade vi alla ställen som vi skulle anlita men sedan bestämde vi exakt sista veckan hur allting skulle var och det gick riktigt bra. När det gäller buketten kanske du kan ringa till Bryggmans och prata med dem och säga vilka blommor som du vill ha så de vet vad de ska beställa och sedan gå in till dem när du kommer upp för att beskriva mer exakt hur du vill att den ska se ut. Vi var runt och tittade lite på buketter men av många bekanta fick vi veta att Bryggmans var bäst, hon i hortlax är också ganska bra men det är långt att hämta buketten på bröllopsdagen. Bryggmans har en stor affär i Öjebyn och en butik inne i stan, även den är på Storgatan. Buketten vi beställde gjorde dem i Öjebyn men körde in till stan så vi kunde hämta den där.
Ska ni ha någon fotograf eller tänker ni ta egna kort?
Carro26:
Jag har också fått för mig att Bryggmans ska vara bra! Nu har de förresten flyttat sin butik till en större lokal, så den ligger inte längre på Storgatan utan på Uddmansgatan, där Forssells blommor låg förut. Det låter bra att de kan köra buketten till stan så man slipper hämta den. Det är ändå så mycket man ska hinna den dagen!
Vi ska anlita en fotograf, Petra Hall som jag skrev om tidigare i tråden. Men det blir nog att ta en hel del egna bilder också!
Jenny79: Ja hur långt har vi hunnit? Har bestämt lokal, präst, bokat hotell och frisör. Jag håller på och kollar på klänning och har bestömt vilka ringar vi ska ha.
Är det någon som vet något bra catreingföretag?
Hej!
Jag ska också gifta mig den 22juli! I Öjeby kyrka. Är det någon som har bra tips på catering i Piteåtrakten? Hur ska ni göra med maten? Vi funderar också på att ha ett band som spelar på festen. Någon som har tips på ett bra band? Det är så mycket att fixa!
Såg att frågan om catering fanns redan, men jag hakar på
De cateringfirmor som jag vet är Rosenbodan, Tommys kök & catering och GK:s matservice.
Hej Pitebrudar!
Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hos oss är det mesta under kontroll nu, förutom klänningen!!! När jag tidigare i veckan insåg att brudbutiken här i stan (Cinderella) inte har någon klänning som jag gillar i min storlek fick jag panik! Om de ska beställa en klänning i min storlek tar det tre månader, men jag har ju hur som helst inte hittat någon som jag tycker om. Så nu har jag suttit hela helgen och spanat på internet för att hitta en klänning att beställa. Och då visar det sig att det nästan är försent att beställa därigenom också! Gaaahhh!!! Kallsvetten börjar tränga fram, ska man stå naken på sin bröllopsdag!?!?
Efter två dygn framför datorn börjar det dock ljusna lite. Jag har beställt en klänning på ebay som ska sys upp efter mina mått, och den BÖR hinna komma i tid. Sen har jag också hittat en klänning på annons, som visserligen är för stor men som förhoppningsvis går att sy in.
Så jag hoppas verkligen att det löser sig!
Victory: Det lät ju inte så kul, hoppas det löser sig. Man ser fördelen med att bo i en storsatd, här finns så många olika butiker...
Jag beställde min klänning förra veckan. Jag är jättenöjd och det kommer bli jättefint. Idag ska jag hämta ringarna, för de är klara nu. Sen är det mesta klart, utom allt som måste göras uppe i Piteå. Mamma ska dit i vår då ska hon få titta runt lite...
Jaaa, nu hade det verkligen underlättat om vi bott i Sthlm! Visserligen har hon många klänningar i butiken här också, problemet är nog snarare att jag inte nöjer mig med vad som helst!