• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Hur gör man?

lillabunny; Var köpte ni kläder till din sambo? Min sambo vill oxå ha frockcoat. Vad fick ni betala?

• lillabunny

Vi var på Gustaf Adolf på Föreningsgatan, mannen i affären var underbar! Vi har hyrt frockcoat, skjorta, byxor, väst, plaston, näsduk och lackskor. Ordinarie pris var 1895:-, men vi fick rabatt (tror det var 25%, men är osäker) pga att han ska erbjuda sina kunder efter bröllopsmässan på St Gertrud det... Han har inte skrivit ut hela summan på kvittot, men jag tror att det blev 1695:-. Ska dit och betala handpenningen idag, ska fråga om det exakta priset då... De hade mycket att välja på.

• hjartat73

Hade de flera olika färger på Frockcoat?

• lillabunny

Ja, fem olika färger fror jag att de hade. De hade ett stort sortiment av det mesta och VÄLDIGT bra service!

• hjartat73

Okej...vi har redan bokat frockcoat på Fashion men jag var nyfiken ang. färgerna...

• lillabunny

De hade någon ljusare variant, typ den ni valde på Fashion. Vi var inne och kollade på Fashion i förrgår men hittade ingen väst som passade... Då var min ssambo fortfarande inne på att ha kostym, så vi provade inga frockcoat där.

• hjartat73

Okej vad valde ni för färg till din blivande då?

• lillabunny

En lite glansig mörkgrå frockcoat med mönster på (en helt ny modell visst). Väst, plastron och näsduk blir enfärgade i creme. Han var så snygg!

• Hur gör man?

Vet ni vad det skulle kosta att köpa de kläderna?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2