• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

jespers darling...har du fortfarande mycket på jobb?

• lillabunny

Ja hjartat73, det är nog värt att prova... Får ta Dalaplan efter jobbet imorgon. Var exakt ligger den färgaffären?
    Kruxet är bara att vi inte kan tavilken tapet som helst. Det ska ju vara någon som man kan tänka sig till inbjudningarna etc. Fixar sig nog på ett eller annat sätt!

• jespers darling

hjärtat73--->

jaa... suck
    men det börjar bli lugnare nu.

Tur att vi ska fika nästa vecka för jag behöver inspiration, det känns som att vi har kört fast.
    vet inte vad jag ska ta itu med, och känner heller ingen lust att leta efter inspirationen
    Nä,jag behöver fika!!

• hjartat73

Alla som vill följa med på lördag är välkomna... en tur i bröllopsbutikerna
    Tänkte vi skulle börja med den som ligger på Gustav Adolfs Torg som heter Södra Högtidskläder för det öppnar kl 10
    Ska vi mötas utanför pressbyrån på Gustav Adolfs Torg kl 10?

jespers darling vill du följa med på lördag eller du väntar till tisdag?

lillabunny tror den ligger på Bragegatan 15 men inte säker på adressen. Om man kommer från korsningen så man har södervärnsskolan på höger sida och en möbelbutik på vänster sida så fortsätter man mot Dalaplan så att säga men innan Dalaplan på vänster sida går där in en liten gata någonstans efter Statoil när man kommit in på den lilla gatan så kör man en liten bit också ligger det på höger sida. Många målare handlar varor där till sina kunder men privatpersoner får också handla där. Jag tycker de brukar ha ganska bra urval...

• hjartat73

Jag blir då inte klok på det här med ringar....förklara ngn...

Det här med "glitter"...är briljant samma som diamant...känner mig urdum men jag förstår nog inte?!?

• ~emma~

En briljant är en diamant med briljantslipning. Så ja, det är en diamant. :)

• hjartat73

Okej men vad är diamantcarat då? Varför skriver de på det viset? Finns det flera olika sorters slipningar??

Jag är "rudis"......har dock kommit på hur ringen ska se ut tror jag....gå gärna in på min sida....

• ~emma~

Carat är hur mycket diamanterna väger. Det är alltså inte samma som karat i guld (som anger anhalten guld). Ibland skriver guldsmederna hur många carat diamanterna har inuti ringen, och då tror jag att det brukar syfta på det totala antalet carat. Och ja, det finns massor av olika slipningar, tex princess (min favvis :)) och baguette. Vad kul att du börjar bestämma dig, det blir säkert jättesnyggt :)

• hjartat73

Finns det ngn sida där man kan se hur olika slipningar ser ut??

• Hur gör man?

Hej alla!

Jag hann inte hem från Stockhol i tid så jag kunde inte komma i tisdags, men vi ses den 25:e!!!

Vad ni skriver mycket! Hinner ju inte läsa igenom allt! Jösses! :D

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2