• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • ~emma~

hjartat73 - nej vad tråkigt! Hoppas att han bättrar på sig fort och att ni slipper åka till akuten!

• lillabunny

Det blev svårare än jag trodde att få tag på tapet, man måste köpa hela rullar... Har visserligen hittat en jättefin för 89:- rullen, men vad ska vi med 10 m tapet till. Vi kommer att ha 10 gäster, endast närmaste familjen. Allt som allt ska vi ha tapet till 4 inbjudningar, 14 vigselprogram, 12 festprogram och 13 placeringskort. Får konferera med sambon, så får vi se hur det blir. Annars kan man säkert göra samma sak med servetter, såg om det i senaste Allt i hemmet. Återkommer med mer info när det är bestämt hur det ska bli! :)

• lillabunny

Hur har det gått med lillen hjartat73?

• hjartat73

Just nu mår han ngt bättre men vi får avvakta....hoppas ni har det bra på träffen *snyft*.

lillabunny har du kollat Rusta, Bauhaus och de butikerna för de har ju lite billigare tapeter....

• lillabunny

Det skulle man ju kunna göra, tack för tipset hjartat73. Tyckte väl i och för sig att det var ett rätt ok pris med 89 kr för en rulle. Men 10 meter är lite väl mycket... Får diskutera det med sambon, ska kolla upp alternativet med servetter i Allt i hemmet. Kan vara ett väl så bra alternativ, då finns det ju dessutom en uppsjö med motiv att välja mellan.
    Hoppas lillen kryar på sig ordentligt så ni slipper åka in med honom...

• hjartat73

Men lillabunny jag har kommit på en sak....man brukar ju kunna köpa/få provbit av en tapet. Säg att du vill hänga en "våd" (längd) på väggen (eller åtminstonen en halv) för att få en uppfattning om hur det kommer att se ut. Så slipper du kanske 10 meter *ler* och får till det du vill ha.

Vi slapp åka iväg med Tobias han verkar ngt bättre just nu....men jag däremot har fått en sådan grym förkylning igen...blää

• lillabunny

Hehe, tack för tipset hjartat73... Frågade faktiskt om man var tvungen att köpa hela rullar, och det var man... Så det är inte så mycket att be för.

• hjartat73

Hrm det var en sniken butik......

• lillabunny

Ja, jag tycker det med... Men det var liksdant i alla butiker...

• hjartat73

Vad konstigt....
    Har du varit vid den färgbutiken som ligger bakom Dalaplan så att säga....för de har öppna rullar och när vi skulle köpa färg så köpte vi t ex en mindre burk med färg att provmåla och det var inte dyrt.
    Du ska ju inte säga vad du egentligen ska ha provbiten till utan bara fråga om du kan köpa en bit att sätta på väggen hemma för att se om du trivs med den.....

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2