• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • HanOchJag

*rycker mig i håret* tro f*n att det var så billigt. Ligger ju i närheten av Helsingborg för bövelen.

• Bridecilla

madelyn,

printad inlaga i genomskinligt lite randigt vitt papper...

hanochjag
    hihihi oops kan bli långt att pendla därifrån!

• Trull

Jag läääängtar så hem till vår lägenhet. Vi hade knappt flyttat in innan vi fick uppdraget i Göteborg. Vår lägenhet ligger kanonfint i Vasastan och den är så enormt vacker, så vacker att jag måste suga på en 70% chokladbit med smak av apelsin

Nu har vi precis kommit fram till hur menyn kommer se ut på bröllopsmiddagen, vad tycker ni???

Förrätt: Gåslever med tryffelgelé på halstrad brioche och babyspenat

Varmrätt: Grillad oxfilérullad i rosé-, guinéa- och jamaicansk kryddpeppar, serveras med hummehollandaise och råstekt bakpotatis

Dessert: Hjortrongazpacho med vi chokladpanna-cotta

Välkomsdrink: mousserande (med påfyllning)
    Dryck: 1 glas vin till förrätt, 2 till varmrätt, samt avec och kaffe.

Senare blir det bröllopstårta och senare än så vickning.

Vi funderar på att låta festvåningen åt oss köpa ytterligare 20-30 flaskor vin att bjuda gästerna på. Sedan finns ju bar!!

Hur tycker ni att det låter??? Kommentera gärna

• Bridecilla

trull
    det låter kanon!!
    vi har inte bestämt oss ännu...
    fick en lista med förslag men jag vet inte om man ska komponera ihop ngt själv... de har ju sagt att vi bara ska hojta till om det är ngt vi vill ändra på...

ert låter kanonsmaskich!!
    hur gör ni med baren? öppen eller betal-bar?

• Trull

Bridecilla,
    Tack!! Jag känner mig nöjd! Ska bara få ihop en tid till att få en avsmakningsmeny för att se att det är så bra som vi tycker

Vi vågar inte ha fri bar, tänk om det kommer 90 pers...och många av dem är inte sena på förfriskningar Därför försöker vi hitta andra vägar!
    Så här går tanken:
    1) drink som delas ut efter vigseln utanför kyrkan (där hurrarop för brudparet och utbringa skål från toastmadame)
    2) 2 glas mousserande vin
    3) ett glas vin vid förrätt
    4) 4 glas vin (för dem som önskar) till middagen
    5) avec
    6)efter middagen kommer vin vara gratis i baren till dess att flaskorna vi bett dem köpa in tagit slut.

Detta blir för den som önskar 7 glas vin eller motsvarande samt avec. För dem som senare vill ha finns en komplett bar på stället.
    Jag tycker det låter som en bra lösning...!??

• Bridecilla

ja, det låter kanon, trull!

vi har tänkt ngt liknande...
    ev. istället för vin i baren, två drinkbiljetter i festhäftet eller ngt...
    vi skulle gänra haft öppen bar men har nog inte riktigt råd med det...
    sen vet jag hur folk blir när det är öppen bar... det blir lite respektlöst så ställer man en drink här å tar en ny istället för om man har betalat för den, då är man lite mer "rädd" om den... är du med? :)

• Eppika

Agnes: vi har varit tillsammans 9 år i år och förlovade i sex år, så du är inte helt ensam

• Trull

Bridecilla,

Jag är fullkomligt med
    Om man har en bar där man själv inhandlar alkohol så skulle vi utan tvekan stå för kvällens dryck. Men festvåningen som vi har hyrt tar 50 kr/glas vin.

Vad kostar det för er?

• Eppika

Trull: er meny låter jättesmaskig!

Svägerskans kompis pojkvän..*puh*..är resaturangchef och kock, och var intresserad av att laga vår mat. Får se vad han har för idéer och vad det skulle kosta. Minst 100 kr i timmen ville han ha, och det är ju superbilligt!!! Trerätters vill vi ha, så långt har vi kommit i planeringen

• Trull

Eppika,
    Det är ju verkligen kanon! Oj, på så vis kommer man ju verkligen ner i pris. Har ni smakat på hans mat?

Just nu har vi en kostnad på 800 kr/person, men då är ej "extravinet" inräknat, ej heller vickning! Så det blir nog närmare 1000 kr i kuvertpris.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2