• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

Hur kommer ni göra? Ha både band och DJ eller endast det ena???
    Usch, jag känner hur budgeten rusar iväg just nu.
    Vi vill ju ha en mindre stråkorkester som finns där när folk kommer till festlokalen och minglar med fördrinken. Fick en offert från 6000 kr. Tycker att det känns för mycket. Kan antagligen få två extremt duktiga tjejer (som jag hittat via BT:s register) för 4000 kr.
    Så har vi en DJ för 5000 kr, samt en solist för 1500 kr i kyrkan. Dessutom funderar vi på att ha ett band och det är ju pengar därmed!! Jösses....*torkar svetten ur pannan* Med resa, ring och allt med och kring fest så börjar det närma sig 200 000 kr (magkramp).

• Bridecilla

trull,

ja hade inte det varit en dröm... all bonus med att köpa "helt paket" + att få ta med egen sprit till baren... ah, en eutopi...

vi tänkte ha snittar till fördrinken (mouss så klart... kanske med en droppe persikovodka i, så gott), förrätt, huvudrätt, tårta som efterätt, och vickning...
    går i valet och kvalet om vi ska ha efterrätt emellan, men jag har varit på så många bröllop där man nästan inte orkar tårtan för all mat man "pressat" i sig... så vi skippar nog det... kanske... aaargh vet inte.... decisions decisions...
    vinet får flöda fritt under middagen, å efteråt en eller två drinkbiljetter å sen får folk handla själva...

eppika,
    kanon!! låter helt suveränt!!
    men då kan väl inte råvaror ingå?

• Bridecilla

trull,

å tjena... ni sparar inte!! helt rätt!!
    vi ska ha DJ (känner en så vi får det för 3000) sen funderade vi på att ha en kille som spelar aukustisk gitarr i kyrkan och ngn form av aukustisk underhållning till fördrinken... fast det skippar vi kanske... å vad jobbigt det blev med alla beslut...

• HanOchJag

Trull låter super smakigt med den menyen. Vi hade ju kontakt med en catering firma men som nu inte svarar på mejl längre så vi är i funderingarna att laga maten själva eller ta in kompisar som hjälp. Vin och "sprit" kommer vi göra så att vi köper i tyskland och sen bjuder på 4-5 glas kanske(har inte riktigt bestämt hu mycket vi bjuder på)sen kommer vi ha "betalbar" där man lägger en slant i en burk när man tar något. Känns lite riskabelt att folk kommer snåla och ta mer än dom lägger i men sen e det ju släkt och vänner så man får ju hoppas att dom är ärliga.

• Eppika

Får ta en sväng dit i helgen kanske och provsmaka lite. Se om det är något att ha. Han kanske kan fixa "billiga" råvaror dessutom....*hoppas*

Låter som ni kommer ha en riktig brakfest, Trull. Hur många gäster blir det?

• Trull

Eppika,
    Jag gissar på att det blir runt 80 pers. Vi är inte hundra på vilka vi vill bjuda ännu. På listan har vi just nu 114 namn, men kanske plockas det bort, byts ut eller läggs till :-0

Hur är det med er andra, vet ni redan exakt vilka ni ska bjuda?? Kommer ni har folk som kommer långvägas??

Det är några som kommer från USA, Irland och Frankrike; dessa tänker vi göra något speciellt med; bjuda till lite extra efter bröllopet. Vi vet ännu inte vad. En sak kommer vara att bjuda dem på brunch dagen efter (alla andra få betala själva), men det är ju bara en liten grej. Vill göra något extra för att verkligen visa uppskattning att de kommer på bröllopet. Har ni några ideér???

• Trull

En tröst: som jag tidigare har berättat så har min sambo fått en julbonus på 50 000 kr ex. moms. Dessa går oavkortat till bröllopsfesten vilket betyder att bonusen kommer betala en faktura på 62 500 kr. SKIIITBRA JU!!!

• HanOchJag
    vad har man för jobb för att få en sådan bonus?Jag vill oxå ha *asg*

Men vi hade ju tur endå. Fick ju 20 000 av mamma och pappa somskulle gå till vad vi vill lägga dom på. 10 000 gick till bröllopet. Sen så säger dom att det kommer lite till i slutet. För dom försata pengarna var inte avsedda till något speciellt. Det hjälper ju lite. Vi har iallefall nästan hälften av vad vi behöver ha

Vi har gäster som kommer från grekland och england. Men blir väl att vi gör en myskväll hemma med dom efter bröllopet. Har inte riktigt diskuterat det. Är tyvärr tömd på ideer men kommer jag på något så hojtar jag till

Trull jag får inte in dig på msn. Du snackade med mig men jag hittar inte din guuubbbe.
  • Trull

HanOchJag,

Jag ser dig, men du är för mig offline!! Kanske kan du testa att logga ut och in igen??

• HanOchJag

Så nu är jag online igen. Men jag ser inte dig. Har inte fått någon förfrågan på dig heller

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2