• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Godmorgon tjejer, och välkomna alla nya 26/8-brudar!!
    Nästa helg är det bröllopsmässa för min del, kuligt va?
    Jag vet inte varför jag inte orkar ta tag i bröllopsbestyren ännu.. förhoppningsvis får jag lite mer bröllopsenergi på mässan.
    Såg Weddingcrashers igår- rolig och söt film med massa bröllop Nu längtar jag ännu mer till den stora dagen!

• Bridecilla

hanochjag,
    klänningen är jättefin!!
    Kan du inte ta ett kort till när den hänger på en galge? förstår inte riktigt hur den ser ut upptill...
    fint tyg!

Bröllopsmässa i gbg är den 23/2 - 26/2
    den är ihop med inrednings och mat å dryck.
    det blir en heldag på mässan.

herrejesses, hanochjag, du får oss alla att skämmas... :)

madelyn,
    jag kände likadant runt jul, men så var min tärna hemma (hon bor i sthlm i vanliga fall) och vi hade en "bläddra-i-bröllopstidningar-och-dricka-vin-kväll" och då kom geisten tillbaka.
    Jag tror nog att din kommer med mässan!!
    Ligger du ok till enl. planeringsguider som man kan hitta lite varstans?

• HanOchJag

Bridecilla *S* men det är ju inte meningen Är ju som kanske sagt tidigare en helt hysterisk männinska som inte kan sitta still en sekund. Och speciellt nu när jag är hemma med ont i ryggen+arbetssökande(som det så fint heter) Blir då att jag hittar på ännu mer än i vanliga fall.Så denna gång blidde det tårta (Låter helt sjukt med ryggen JAG vet.Men så det är)

Ska sy på axelband på klänningen så att jag kan hänga upp den. Tärnan ville ha axelband utifall att. Så den inte skulle ramla ner under själva vigseln eller nåt Då kommer ju definitivt uppmärksamheten att läggas på henne *asg*

Bra då ska jag boka in mässa dom datumen.

• madelyn

Bridecilla,

Ja enligt planeringskalendrarna ligger jag/vi bra till

• Trull

Vi är lite roliga...! Under senhösten så hade vi hittat lokalen som vi ville ha, det var på en båt på Söder Mälarstrand (Stockholm)! Till och med ordnat delvis med en bröllopskoordinator som hade skrivit offert (på mat, dekor, personal) som gick kanon bra ihop med det tema som vi har valt. Och så var vi jättenöjda.
    Men så plötsligt, nu i veckan, så hittade vi en annan lokal väntar nu på offert från dem. Igår fick vi också tacka nej till båten annars hade det varit binanden.
    Har någon av er gjort en sån där totalvändning? Jag menar allt var ju så gott som klart med själva festen; mat, personal, lokal, dekor etc...

Åh, vad kul med Bröllopsmässa nästa helg.

• madelyn

Trull,

Yes, jag/vi gjorde en sån omvändning oxå för ett tag sen. Trodde att allt var klart och ok med festlokalen när vi helt plötsligt hittade en ny som var mkt bättre!!!

• Trull

Medlyn,
    Känns det som ni är rätt med allt nu?

• Trull

medlyn=madelyn så klart, sorry

• madelyn

Trull,

Ja faktiskt. Nu känns det bra. Förut kändes det som att det fanns lite frågetecken kring vissa saker med lokalen. Var ska ni vara nu då?

• Bridecilla

hanochjag
    hehe, då är vi rätt olika :)
    jag har miljoner planer men få blir av :)
    älskar att planera dock!

jag väntar med iver!!

Trull,
    coolt! använder ni bröllopskoordinator...
    får jag lov att fråga hur mkt ni får betala?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2