• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Trull,
    Japp, Skepparholmen i Saltsjö-Boo (vid Hasseludden ungefär). Vi betalar 750 kr/kuvert och då ingår mat, dryck, kaffe, avec och tårta.

• bröllops häxan

20060826 : jo jag tycker det också. Trotts att det är snöstorm ute *L* Vi har berstämt lite meny på våran buffe. Fast de att utan prata med kocken..hihi. Sat i går och pratade mat i timmar. Fasen vad hungriga vi blev ...haha... Ska träffa kocken nästa månad och se vad hon tycker.

HanOchJag:ohhhh mail...*L* kollar genast..:)

• Trull

Bridecilla,

Jag ska upp till Stockholm nästa helg, dels för bröllopsmässan. Kanske får jag mersmak och går på den i Göteborg också.
    Engelbrektsgatan ligger väl i Vasastan?

Så berätta lite om era planer? Hur många tror du att ni blir? Har ni något tema? etc...

• bröllops häxan

HanOchJag : wow.. vilken färg *L* Jätte fina blommor på kjoltyget, super sött. :D Vilken längd ska det vara på kjolen?

• bröllops häxan

Alvarligt tjejer, behöver stor hjälp nu...ahhhh blir tokig. *L*

Vet inte riktigt hur vi ska formulera oss i inbjudan ang betalbar. Så här står det nu

"Efter vigseln bjuder vi på bröllopsmiddag,
    dans och fest på Hussborgs herrgård
    där det också finns dryck till försäljning i restaurangens bar."

Låter ju koko...:(
    gillar första delen ""Efter vigseln bjuder vi på bröllopsmiddag,
    dans och fest på Hussborgs herrgård" men den andra delen får jag bara inte till...snälla någon!!!

ska tilllägga att drycken till maten står ju vi för. Det är bara efter midagen det är betalbar.**L**

• Bridecilla

trull,

ja, sorry, jag menade eklandagatan (går upp från korsvägen)

vi har ett vanligt kykrbröllop.
    vi blir drygt 90 st. så det är ganska stort (i våra ögon iaf) vi har bokat på Wänskapsbröderna Ordenshus i Johanneberg, ligger väldigt vackert vid näckrosdammen, med stenterass å trädgård. vi gifter oss i Örgryte Nya Kyrka, den är inte så ny som det låter på namnet. Inget speciellt tema.
    ih, när man tänker på det ska det bli såååå roligt/fantastiskt/läskigt/underbart ja en massa ord å känslor :)

Ni då?
    berätta om ert!

• Bridecilla

C.T,
    skriv ngt i stil med att efter maten finns det bar med goda drinkar etc till försäljning eller ngt i den stilen...
    då får du med att ni bjuder på matdrycken...

• bröllops häxan

Tänkte på det, men då blir det två "efter"
    Först "efter vigseln" och sen "efter maten"...hur göra? måste man formulera om hela meningen från början. Svenska är ju inte min starka sida alltså....suck...

• Trull

Bridecilla,

Det låter kanonfint!! Vad underbart!!!

Vi har bokat en kyrka som ligger på Södermalm i Stockholm, en ganska så stor men den är vacker, ståtlig och gammal
    Sedan så hade vi bestämt oss för att vara på en båt, men som står vid hamn. Den är verkligen jättehäftig! Men så tidigt i höstas hade vi preliminär bokat en annan lokal, som i början av den här veckan hörde av sig till oss och undrade om vi bestämt oss eller ej. Då var det något som bara sa: den där lokalen passar mycket bättre. Sagt och gjort, nu väntar vi på en offert. Men det är en lokal som har högt i tak, utsikt över Stockholms (ligger nära stadshuset)takåsar, vatten och mycket annat. Bara själva terassen är på 120 m2 (om jag minns rätt). Vi tror att vi kommer landa på minst 80 pers, men max 100 /(bjuder 110 pers) Så vi kanske blir i antal som ni ;).
    Temafärger är rött och brunt (men det mesta vill vi ändå ha i det vackra, klassiska vita). Både jag och Magnus (min sambo) tycker att det orientaliska är så häftigt (därav färgerna). Så om det blir som vi vill kommer vi ha sittande libanesisk buffé (det är ju massor med smårätter i vackra färger) och till efterrätt färgsprakande, exotiska frukter som man doppar i varm choklad, med glass till. Senare naturligtvis en tårta Vi kommer även ha uppträdande vid slutet av middagen med magdans, 1-2 personer.
    I kyrkan kommer vi ha en solist, sedan någon eller några som spelar harpa och/eller violin när gästerna anländer till lokalen. Sedan har vi ännu inte bestämt oss för om vi vill ha liveband i början, men i alla fall en DJ senare.
    Vi har bokat fotograf, håruppsättning (och smink, naglar) hemma hos mig och även samtidigt för mina brudtärnor. Vi har en jättehäftig Rolls Royce från 60-talet som hämtar oss från kyrkan.
    Ja, detta och mer därtill.

Ja, så häftigt!! När jag sitter här och sammanfattar det så känns det som galopperande elefanter i magen. Jag känner mig som en liten flicka *flinar*

• HanOchJag

Trull häftig beskrivning. Kul att någon annan oxå kör lite på "tusen och en natt" temat. Gör ju vi oxå.

Har nu börjat på klänning nr:o 2 Kunde inte sitta still längre och inte göra nåt. Så jag började klippa tyg *flinar* Ska väl försöka att ta det lite lugnare med denna, annars så har jag inget att göra i nästa vecka

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2