• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

Trull,

det låter hel fantastiskt!
    hur många tärnor ska du ha?

Jag ville haft 3 (mina bästa tjejer) :) men så skulle min blivande bara ha en å då tyckte jag att det blev lite mkt, fast så här i efterhand känns det som det inte skulle gjort ngt... men men det är ok ändå.
    Vi skulle först haft vitt och gammelrosa som färger men det kändes lite tjejigt och vi är ju faktiskt två om det hela så vi la till ljus dim olivgrönt (jag är eg. en grön tjej) å då känns det kanon!
    Vi ska ha DJ redan bokat å klart och så har vi bokat fotograf också. det var så häftigt när vi träffade honom, vi klickade direkt. han är verkligen kanonskön!
    Med frisören blev det ett litet set back... hade bokat men så blev hon gravid och ska ha en månad innan bröllopet... hon skulle kolla runt efter ngn som kunde ta mig istället så nästa gång jag klipper mig får vi se. annars får jag leta efter ngn själv.
    Bil, först hade vi tänkt en silvrig bentley men så tänkte vi om lite... ingen kommer se oss komma till festen för trädgården där vi tänkte servera fördrinken ligger på baksidan så det får bli en rätt flådig merca som en vi känner har... också den silvrig :)

hur går det med inbjhudningarna och allt sånt?
    Vi har bara börjat mecka med designen på dem lite.

• Trull

HanOchJag:
    Vad kul att ni också kör på det temat. Några tips att ge?? Kommer ni ha vattenpipor?

Bridecilla:
    Lite komiskt..jag har nämligen valt att ta tre brudtärnor, två är bästa vänninorna och så lillasyster. Men sambon, hm..ja, han har än så länge bara valt en. Han tänker fråga en person till, men den tredje hänger lite i luften. Jag har också funderat fram och tillbaka på om det ser konstigt ut om det nu skulle bli tre brudtärnor men en marskalk/best man. Fast jag känner att det får kvitta, dessa tre tjejer är jätteviktiga för mig och självklara. Bridecilla, än är det väl inte för sent om du vill ändra dig och ha två brudtärnor till?

Inbjudningar!! Ja, vi vet hur vi vill att de ska se ut. Så vi var till Arkivet (Lilla Kyrkogatan i Ggb) och har fått kanonbra service. Jag rekommenderar dem verkligen. Vi har mycket tips, hjälp och ideér. Så för någon vecka sedan beställde vi allt underlag som ska till; inbjudan, vigselprogram, meny, och placeringskort. Inte med något tryck på, ännu. Trots det gick det på över 6000 kr. Men i alla fall så ringde ägaren idag, han var bekymrad. Har nämligen beställt fel kulör, eller fel nyans *suck*!!! Med tanke på vad det kostar, och med väldigt noggrann och månaders fundering så vill vi ju inte ha något annat än just det som vi nu kommit fram till och kommer passa allt från brudtärnor till dekorationer. Men han ska i alla fall skicka ett prov så får vi se.

Olivgrönt gillar jag!

• madelyn

Jag har oxå 3 tärnor men bara en bestman. Tycker inte det gör nåt faktiskt. Det blir mina 2 systrar och hederstärna är min bästa vän. Min m2b har valt att ha sin bästa vän som bestman.
    Vi kommer oxå ha ca 80 gäster, kanske eftersläpp, kyrkobröllop och middag med dj och kanske nåt uppträdande (har inte bokat nåt än).

• HanOchJag

Trull ja då vattenpipor kommer vi ha massor av Var faktiskt och köpte det för ca 2 veckor sedan, kanonfina och inte så dyra. Ska ha teglas (som vi oxå köpt) med glasfat och vårat mongram och datum målade på i glasfärg (mitt nästa projekt) Sen kommer vi nog att lägga ut en matta "iransk" på trädgårdsdelen med en massa kuddar så man kan sitta där i värmen och röka vattenpipa och dricka te & baklava Det är som du säger. Så fort man skriver om det och börjar fatta att det är på riktigt så klampar det stora elefanter i magen på en

• HanOchJag

Jag ska oxå ha 3 tärnor. Verkar som vi följs åt här Min bästa vännina från grekland som hederstärna och M2bs systrar. M2b kommer bara att ha 2 bestman, men en av tärnorna kommer att promenera in i kyrkan tillsammans med "småflickorna". Så jag tror inte det kommer se allt för stålligt ut

• Bridecilla

Trull,

nej, för sen tär det absolut inte, men jag tror det blir bra såhär.
    jag delar ut lite andra "uppgifter" istället till de andra två :) så de blir speciella ändå.

Trist med nyansen!
    Men alla säger ju att man ska räkna med att saker och ting går åt skogen... å då är det ju ok om de gör det nu och inte sen :)
    Arkivet, min bonus son går i samma klass som han som har Arkivet's son...
    världen är liten :)
    vi pratade först om att fixa våra därigenom, men sen var vi på map i victoriapassagen (en pappershandel) och hittade de perfekta grejerna... Tjockt vitt papper med linnestruktur, genomskinligt vitt med ränder i i vitt också för själva texten inne i inbjudan och det var perfekt så vi köper vårt därifrån.

Appropå gå åt skogen, en av mina bästa vänner gifte sig i somras och då gick följande saker åt skogen:
    Hon hämtade ut sin klänning, tisdagen innan d-day, som skräddaren hade sytt på ärmar, de såg skit ut!! inte alls som de hade kommit överens om. vi snackar 4 dagar innan... som tur var fick hon tag på en akutsömmerska och de grejade det så att den blev fin, men den hämtades ut DAGEN INNAN!!!
    Sen så på söndagen innan var det varmt ute så hon satt i bilen med öppet fönster, får då en mikroskopisk metallflis i hornhinnan som de operade ut på tisdagen, hon var ganska svullen och röd tills på torsdagen ungefär då la det sig mer å mer och på lördagen syntes det inte alls.
    Den blivande maken glömde ringarna hemma, som tur var upptäckte vi det (jag sov hos henne för jag var tärna/toastmadame) och min sambo fick komma till stället där vi blev sminkade och hämta dem.
    Den enda riktigt tråkiga saken som hände var att hon höll sin brudbukett för nära kroppen så de vackra röda rosorna fläckade av sig på klänningen... mitt över bysten. tyckte så synd om henne, det var inte SÅ farligt men det satt där...

• madelyn

Hmm, man kanske borde göra upp en lista över allt som kan gå snett så man är förberedd

• Bridecilla

madelyn,

nä strunta du i det...
    det kan ju faktiskt vara så att det går fel för att du förväntar dig det...
    sen kommer säkert det inte vara ngt från listan :)

• Bridecilla

fy vilken olyckskorp jag är!!

sorry tjejer!!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2