• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Ingen fara, Bridecilla
    Jag tror nog att det kan gå snett med nånting på bröllopet men att det förhoppningsvis är så små saker att det inte gör nåt.

• HanOchJag

Bridecilla*S* nää olyckskorp är du inte. Men det är ju bra att man har någon som kan berätta hemskheterna för en oxå
    Så att man iallefall är beredd på att ngåot KOMMER att hända. I mitt fall så har jag ingen som kan beätta om sina hemskheter då ingen är gift typ. Eller syrran e ju gift men ingen bra relation där så , Tack för att du berättar hemskheterna

• Eppika

Bridecilla: oops,det går lite snabbt ibland, men visst är det bra om baren är med också

Gud vad flitiga ni är på att skriva. Det var hur många sidor som helst att läsa ikapp idag

• Eppika

Nu har jag beställt stämpel för vårt monogram, ska iväg till Panduro och köpa stämpeldyna, embosseringspulver och papper. Sen är det bara att skriva ut och pyssla färdigt med inbjudningarna

• HanOchJag

Eppika vart var det du bodde?? För ska du köpa stämpel och du möjligtvis bor i gbg eller har en IN-Ex i närheten så tycker jag du ska kolla där först. Dom har nästan samma stämplar som Panduro men en tredjedel av priset typ. Om du vill spara lite slantar förståss

• madelyn

Eppika,

Har du egendesignad stämpel eller en färdig?

• Trull

HanOchjag:

Vad kul att du också ska ha tre brudtärnor Jag tror inte alls att det ser konstigt ut med olika antal. Förr i tiden så var det en "hög" med brudtärnor och en "hög" med marskalker i olika antal
    Kommer ni att ha orientalisk mat?

Bridecilla:

Wow!! Det var verkligen en historia att berätta det här med din bästa väninna. Jag kan föreställa mig att hon vid flera tillfällen kände att hon var på gränsen...! Men slutet gott, allting gott???
    Jaha, vad världen är liten...med tanke på att bonussonen och Kajs (Arkivet)son går i samma klass. Jag har sett Kajs barn vid några tillfällen i butiken. Vi kommer idag att få ett prov på den felbeställda nyansen. Jag tror jag vet vilken det är, och jag misstänker att han dessvärre får gör en ny beställning Well...
    Vad kul att ni har hittat de papper som ni vill ha. Kommer ni använda samma papper genomgående (inbjudan, vigselprogram, meny, pcaringskort etc)?

Åh, det känns så spännande!!
    I helgen var vi hemma hos sambons föräldrar (då de bor en bit bort hälsar vi på några gånger per år). De ville ge oss en bröllopspresent: att få vara med att betala på bröllopsresan. Jag blev så glad och rörd

• HanOchJag

Trull nää vi kommer inte att ha orientalisk mat (tyvärr) tror att dom flesta i våran umgänges krets är ganska trött på det då vi alltid bjuder på iransk mat när vi har folk hemma (M2b är halv iransk halv pakistanier) Jag lade fram som idee att jag skulle laga iransk mat till festen men M2b kände nog att det var för alldagligt

Så det blir catering med typ oxfile osv
    Ni kommer ha det va? (har för mig att jag läste det)

• madelyn

Nån mer som ska gå på bröllopsmässan i helgen?

• Trull

Madelyn,

Yes, jag ska! Vet du om det är möjligt att köpa biljetter innan?
    Vilken tid har ni bokat kyrkan? Lite kul att vi båda är på Södermalm. Nu på fredag ska vi kolla Matkalaset. Åh, vad jag hoppas att det är som jag tror...

HanOchJag,

Japp! Vi kommer ha sittande libanesisk buffé. Om det går som vi önskar oss (det måste vara av alldeles kanonbra kvalité på meza rätterna - det skiljer sig oerhört), annars får det bli mer klassisk middag

Jag har precis börjat fundera lite på tårta! Är det någon som redan vet vilken typ av tårta?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2