Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
Hej!
Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!
Hej!
Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!
Paulinas har du sett dem? E de snygga??
Jag funderar på o göra en stämpel eller nåt sånt typ porto betalt och trycka på kuverten, sen får man ju lämna in dem på postkontoret iställe men en idé bara :)
Magnus brud kollade in Panduro, massor me snäckor o inte så dyrt i heller! Tack för tipset, oturligt nog hängde sidan sig när ja skulle beställa :S
Ja, har sett dem på postens hemsida, inte supersnygg men helt ok! Hoppas att posten på domus har fått hem dem!
Jag pratade precis med gryts församling, och prästen är upptagen den dagen så nu är jag prästlös! :( Men ringde sen kristianstadförsamling där jag är medlem och de ska försöka hitta en präst, men många var lediga. Hoppas att vi hittar en präst! Måste ju veta innan vi skickar ut inbjudningarna, kanske måste vi ändra tiden (prästen kunde 14, men det känns alldeles för tidigt!) Jaja, det löser sig nog, men tur att jag ringde nu och inte väntade ännu längre! Kyrkan är iallafall bokad och det är bara vi som gifter oss den dagen, känns bra! Jag frågade hur nära vigslarna läggs om fler vill gifta sig den dagen, men han svarade att det hade han aldrig varit med om och att bara 5-6 par gifter sig i Gryt varje år... bådar ju gott!
Låter ju bra Paulinas, då kan man ju pyssla med den i lugn och ro om ni vill det ju. Otur att prästerna va lediga. Hade de ingen när ni gifter er??
Gumsigos
Vad bra att du hittade snäckor som du tyckte om. Hoppas att du får iväg beställningen.
Paulinas
Dax ikväll igen. Inte alls sugen faktiskt, men men man får väl ta sig i kragen.
Det är inte alltid man blir "prästlös". Hoppas att det löser sig. De brukar ju låna präster från andra församlingar. Jennie och Daniel hade det likadant när de skulle gifta sig, men det löste sig till det allra bästa. De var jätte nöjda med sin präst - trots att de aldrig träffat honom tidigare.
Vi ses ikväll
2 timmar kvar tills jag ska vara hos Ingmar... :) längtar så jag dööör.
Ni alla får ha en trevligt kväll, det tänker jag ha iallafall ;)
Va kul Marie! Lycka till!
Faktiskt så e inte ja heller så sugen i dag, blitt förkyld... :( får se hur länge ja orkar dansa idag.
Panduro är fortfarande hängd, får väl kolla i morron. Om det inte blir nån dans ikväll ska ja fortsätta klistra bilderna på våra inbjudningar, va länge sen sist.
Hejsan!
Kan tyvärr inte komma till Dufvanders den 4 feb, men det går väl fler tåg. Fick reda på idag att en kollega ska gifta sig i juni. Så nu har jag någon att diskutera bröllopsplander med på lunchrasterna
Ni som gifter er i Kristianstadtrakten, var ska ni hålla era bröllopsfeser? Ni har säkert skrivit det ett antal gånger innan, men jag har missat det.
Gumsigos,
Jo, de hade en präst men han var redan bokad. I kristianstad församling finns fler präster, några är lediga och några kanske upptagna. Pratade med dem igår och de skulle se vad de kunde göra, ska återkomma idag!
Saknade förresten er på dansen igår!
Hoppas att kvällen blev trevlig Marie!
Dahlis, tråkigt att du inte kan den 4:e, men som sagt, vi tar snart en ny träff!
Vi ska ha vår fest på Brunnen i Arkelstorp.