• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • Gumsigos

ja det får ni göra :) E så glad att Klas äntligen kommit med, så e han kanske inte lika rädd att gå upp på dansgolvet nästa gång vi e ute :)

Just nu koncentrerar jag mig mest på inbjudningskorten som nästan är klara. Jag håller på att skära till bilderna som vi ska ha utan på, passar på om middorna här på jobbet, eftersom vi har en skärmaskin här.

Har fixat bilderna till festprogram och kyrkoprogrammet ocskå på samma gång. Sen blir det till o skaffa papper till dem me men det tar vi sen :)

• Min-Ah

Marie06!
    Jättekul att du och I skall på date på lördag!
    Lycka till och ha det så roligt!
    Du får ju berätta hur det gick, sedan (så nyfiken, ju, hi, hi! )

• Min-Ah

Håller med dig, Paulinas!
    - Alla har ju hittat så jättefina klänningar!
    De kommer att bli toppenfina på er!!

Och "tillbehören"; krona/diadem etc, slöjor... Ja, det är ju en djungel det med!

Lycka till med letandet, alla!

• Min-Ah

Gumsigos och Paulinas!

Så kul att det går bra med dansandet!

Paulinas!
    Vilken tur att ni gav det ytterligare en chans! Då hade jag ju lite rätt, i all fall, hi, hi! Är ju inte lätt att riktigt "känna in sig" efter endast en gång...
    Kommer säkert att bli jättebra!

Gumsigos!
    Kul att även Klas gillade det!
    Han blir säkert modogare nu efter detta!

• caja

Verkligen jättefina klänningar allihopa.. var inte lätt att bestämma sig får man ju erkänna.. men jag är nöjd med mitt val. (just nu iaf, får väl se när den kommer hem sen)

Paulinas

Håller med dig, det är en djungel av alla tillbehör och prylar där ute. Jag kommer nog köra med tiara, och fömodligen slöja.. men har inte bestämt mig helt ännu... Men ska inte klaga, tycker det är rätt skoj att gå och kika efter allt. Börjar dock få lite småpanik för inbjudningarna, vi har inte fått vårt papper än (strular lite med kuverten) och jag vills å gärna komma igång med dem.. sen kan man ju nästan ta det lugnt ett tag

Marie

Åh så skoj med date!!!! Du får lova att upplysa oss om allt sen!! :)

Var ju på danskurs med m2b i tisdags. Riktigt skoj måste jag säga, men inte helt lätt.. och träningsverk i vaderna fick jag. inte van att trippa upp på tå i nån timme direkt. Men, ser fram emot nästa tisdag. Kul att ni oxå börjar tycka det är lite skoj. Man får väl se hur det blir med valsen sen. :)

• Gumsigos

Caja - va det salsan du va på? Den e ja me lite sugen på... får bli sen ! :D

• Paulinas

Ja visst är tillbehör roligt! Jag har dock jagat krona jättelänge utan att hitta, mindre kul. Har börjat fundera på att göra en själv, min-ah du gjorde din tiara själv om jag minns rätt. Var det svårt?

Ja, det här med papper och inbjudningar är ett kapital för sig. Mina kort är färdiga, inlagor och infoblad som är kvar. Jag har lite problem med hur vi ska sköta osa, vägbeskrivning och sådana saker, men när det är löst måste jag se till att få detta färdigt så att inbjudningarna kan gå iväg! Hoppas få dem klara inom en vecka eller två!

• Paulinas

Sambon ska börja titta kläder nu, känns som om det är dags, särskilt om han ska hyra eftersom det troligen är mer än vi som behöver göra det till pingst...

Han är dock lite "seg" och jag känner inte för att påminna och be. Hans kläder borde han ju fixa själv! Jaja, han pratade om att gå till sandelins i helgen så det är nog på gång! Jag hoppas på en snygg svart kostym, men han är lite inne på frackcoat, vilket jag inte är så förtjust i.. Vi får se vad det blir!

• Gumsigos

Fick brev från vår kyrka i går, nu känns det verkligt... va lite om vad vi skulle tänka på o så, men sen va det nåt om att "kvinnan o mannen är jämlika o det är främmande för dem att bruden går in med sin far...."

Typiskt när ja va i de tankarna! Va tycker ni om det,att gå in me sin pappa

• Paulinas

Jag och jimmy vill gärna gå in tillsammans, tycker att det är en fin svensk tradition. Jag tycker dessutom om tanken att det är något vi gör tillsammans och jag vill absolut inte vara mer i fokus än min blivande.

Jag tycker dock inte att det är fel att gå in med sin pappa istället, kan vara fint det också. Men för oss känns det främmande, vi vill dela den speciella stunden som det måste vara att gå tillsammans inför familj och vänner.

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!