• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • stig3578

Hej!

Förlåt att jag kommer och "tränger mig på" i eran tråd. Men jag såg att några av er hade ban i Tollarps skola.... jag skulle vilja ha lite info om den skolan, hittade inget användbart på nätet.... någon som kan hjälpa mig. Vill veta antal elever, hur de jobbar osv, vill veta skolans svaga punker också. Letar skola till min dotter....

Mvh Stig

• Gumsigos

Hej Stig

Tollarp är en bra skola, arbetar mkt utifrån barnens behov. Har båda mina där och trivs jätte bra med både skola och lärare.

• caja

Paulinas

Jag vet inte m det är svårt att betala med paypal än.. förhoppningsvis inte, har kollat endel på det och det verkar säkert..

Min-Ah
    På banden haade jag tänkt mig vinrött för att matcha inbjudningarna.. men har inte fått pappret än, så tänte att jag kan ju återkomma när jag har läget under kontroll där. :)

• Amy1

Caja

Vilken underbar klänning! Inte helt olik min

• Min-Ah

Paulinas!
    Grattis till klänningen!
    Så kul att du beställt den nu! Den är så fin! Nu kan du pusta ut

caja!
    Då avvaktar vi lite tills papperet kommit, så kan vi ju kolla Gittes sedan!

Tjejer!
    Ja, vi får hitta en ny dag att ha träff på!
    Som sagt så är ju någon lördag förmiddag/middag jättebra, tycker jag! Så kan man ju kila lite på stan med efteråt!

Har ganska mycket att stå i på helgerna fram till vecka 7 och 8 - då det lugnar ner sig lite.

Kan INTE lördagarna 4/3 eller 11/3 för då har jag orkesterrepetition, respektive konsert med Christianstads Symfoniker...

Sedan är det ganska lugnt fram till påsk...

• Min-Ah

caja!
    Din klänning är jättefin! Kommer att bli toppenfin på dig!

Önskar ju nästan att jag kunde få "resa tillbaka i tiden" och få uppleva bröllopet igen!
    Få leta klänning! Välja och vraka bland alla vackra kreationer som finns ute på marknaden!!

OCH få uppleva den underbaraste dagen i mitt liv - igen!!

• dahlis

Caja och Paulinas

Vackra klänningar båda två!

Nu vill jag också ut och leta

Skulle vara kul att få hänga med på en träff framöver och få lite inspiration. All planering ligger helt nere just nu. Köksplaner/renovering går före.

Hur långt innan bröllopet bokade ni lokal? Hade ni svårt att få lokal till det datumen som ni hade bestämt (förstår att det beror på vilken årstid som gäller)?

Ha en bra dag, alla!

• Paulinas

Caja,
    Verkligen en jättefin klänning! Och fin snörning baktill (brukar inte tycka om det, men den var stilig på din klänning). Kul när man hittar något som man verkligen tycker om!

• Paulinas

dahlis,

vi bokade lokal tidigt (ca ett år innan) men vi gifter oss pingst så vi kände oss stressade. Kyrka bokade vi i höstas, ca 7-8 månader innan. Fotograf ca 6-7 månader innan. Något annat har vi inte bokat än och det är 5 månader (lite mindre) till bröllopet. Beställde klänning i måndags!

Jag tror säkert att du hinner fixa ett bra ställe att ha festen på tills september, men det kan nog vara bra att titta på lokal och kyrka ganska snart, det andra är nog ingen panik!

Sen så går det givetvis att fixa på kortare tid, särskilt om man är lite flexibel med datum!

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!