• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • Paulinas

Gumsigos!
    Vad roligt att ni har bestämt er för att ha festen hemma, kommer att bli super! Du vet att jag gärna hjälper till både med planering och det praktiska! Var ska ni gifta er? Fortfarande i Ystad?

När det gäller maten kanske ni ska anställa någon så där lite svart till att stå i köket under dagen och förbereda själva eller köra allt på catering, men annars är det ju inga problem att fixa själv!

När planerar ni att skicka ut inbjudningarna?

Så du mitt inlägg om secret-box. Tycker att det verkar super! När ska vi boka? Kanske kring 10 maj eller något sånt? Vad tycker du?

• Gumsigos

Spelar inte mig nån större roll. Jag behöver inte göra det samtidigt som dig, eftersom det är vår tur en månad senare, men jag hänger givetvis med dig ändå. Bestäm du.

Bröllopet kommer att stånda där nere ändå, måste ha min älskade St Maria :D

• caja

Hallå igen tjejer!

Tänkte höra om det är någon som tänkt gå på mässan på Bäckaskog i morgon??.. Funderade på det, men har nog kommit fram till Malmömässan i helgen istället.. de verkade ha mer där. Någon som ska dit kanske.. Vilken tror ni är bäst??

• Marie (Inte min tur än)

Alltså jag tror säkert Malmömässan är super MEN på Bäckaskog får du se aktörer som är runt omkring här... och vad dem har att erbjuda.

Skulle jag gifta mig hade jag nog gått på Bäckaskog. Så man uppdateras på vad som erbjuds från affärerna här runt omkring.

Ikväll kommer min älskling. Sen är det snart helg.... åååå vad jag längtar. En vecka sedan vi sågs.. känns som en evighet. Idag ska jag klippa mig också, jag ska ju träffa Ingmars släkt ihelgen så jag vill se vårdad ut.

Paulinas.

Duktig du varit sen vi pratade. Du vet var din granne är om det är något du vill ha hjälp med.. (jag vet jag är hemma lite)

Min-Ah

Tack för dem varma orden du skriver. Jag mår så förbannat bra (som Ingmar säger) hihi. Längtar tills du får träffa honom och ser hur otroligt ödmjuk o varm o snäll o omtänksam han är mot mig. Vi har så roligt tillsammans, men vi kan definitivt prata allvarliga saker också. Just nu har vi kommit till sommaren o att lägga in semester sammtidigt, han ska renovera köket så jag har lovat hjälpa honom. Tycker det ska bli riktigt skoj att pilla med den typen av jobb. Sen har han en jättefin trädgård jag kan gå ut o sola i.

• dahlis

Nu har vi prel. bokat lokal - Esperöds Herrgård i Kivik!! Känns superskönt! Ska dit och titta på söndag! så nu kan vi äntligen gå ett steg längre i planeringen.

• Amy1

caja

Jag är sugen på mässan ikväll faktiskt. Tror nog att Malmö också är bra, men som Marie säger, så är det ju roligare att se vad företagen härikring har att erbjuda. Så om vi får barnvakt ikväll, så blir det Bäckaskog!

• caja

Amy 1

Kom ni iväg på mässan ikväll??.. och i sådana fall, var den bra? För min del bli det nog Malmö på söndag.
    För er som inte var på bäckaskog kan jag tipsa om att Interflora kommer ha de buketter de hade på mässan i kväll, framme under veckan som man kan kika på om man behöver lite inspiration där.. så jag ska dit och kika i morgon.

Gumsigos

Ska du till Malmö i helgen, vilken dag isf?.. Vet du (eller någon annan) om affärerna i malmö har söndagsöppet?.. tänkte man kanske kunde kombinera ihop mässan med lite shopping. :)

Marie (Inte min tur än)

Tycker det är så roligt att det går så bra för dig/er..Att veta att någon annan är lycklig gör alltid mig på bra humör. Spännande att få träffa hans fmlilj.. men det kommer säkert gå kanonbra!

Paulinas

Tycker helt klart att ni kan ha frack om ni har mörk kostym som klädsel. Bröllop är väl det bäst lämpade tillfället att ha en sådan, så kör hårt. I vårt fall blir det frackcoat (då värken Nicke eller hans bror (bestman) har rätta längden för frack)

• Amy1

caja

Nej, tyvärr blev det ingen mässa igår Men vi satsar på Malmö i helgen istället

Idag ringde de från Ateljé MB, min klänning har kommit Det var min mamma som svarade i telefonen (hon har passat våra sjuka barn idag.. ) så jag får ringa dem i morgon och bestämma hur vi ska göra. Hämta hem klänningen nu och göra ändringarna lite senare eller hur hade ni gjort? Åh, jag längtar efter min klänning Ska bli så kul att ha den hemma och gå och titta på då och då

• Min-Ah

Marie(inte min tur än)!
    Tack, själv!
    Underbart att du trivs så bra med din karl! Bådar gott!

Sköt om dig, min vän!

• Min-Ah

Tjejer!

Det har tyvärr "kört ihop sig" lite för mig i helgen!
    Kan inte komma på BT-träff på lördag!
    Jättesynd, men... (Se nedan! ):

Har fått vik på Kristianstads Musikskola i morgon (fredag) igen. (Sköna extraslantar att tjäna, hi, hi!! )

Är sedan borta på fredag kväll (titta på två arb.kollegors revy. Lovat dem sedan innan jul! Dessutom är en av mina elever och hans mamma med).

Har en spelning i Emmislövs Kyrka på söndag eftermiddag/kväll...

Genrep i Ljungby på tisdag inför nästa helg (kommer hem sent!)...

Konsert i en kyrka med min Trio SaViHo på onsdag kväll kl. 20.30...

Nästa helg (10-11 febr) har jag ett stort musikprojekt (konserter med tema "Folk och rövare i Kamomilla stad") med jobbet.
    Åker från Broby till Ljungby kl 08.00 den 10/2 och är hemma i Broby vid 20-tiden...
    Slafar över hos min kollega i Broby.
    (Man sover ju oftast alltid något sämre borta...)

Upp tidigt lördag morgon och så iväg till Osby och ha likadan konsert där.

Så jag känner att jag måste ha lördagen (4/2) lugn hemma med maken...
    Annars kommer jag att köra slut på mig innan terminen nästan har börjat!

Ha det så kul på träffen!
    Jag får ansluta en annan gång!

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!