• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • Amy1

Paulinas
    Ja, jag köpte de med olika typer av hjärtan Så nu ligger inbjudningskorten klara att posta. MEN jag tycker det saknas något liksom.. Kanske skulle köpa en sån "stämpel" man klistrar igen kuverten med, vad heter det nu?? Vet ni vart man köper det??

Ska ni alla på bröllopsmässan? Har ni köpt biljetter? Fast det kunde man köpa där på Bäckaskog också väl? Såg att det var halva priset för studerande vid uppvisande av "studentleg" Och vad exakt är det??

• Amy1

Oj, vad många frågor jag har nu helt plötsligt! Har era blivande provat ut kläder? Har inte tänkt på det än, har känts så avlägset, men det är det ju faktiskt inte

• Paulinas

Vi har ett stämplat hjärta baktill på kuverten, det kanske kan vara något för er också Amy? Jag arbetar på våra inbjudningar för fullt, äntligen är vi överrens om texten i inlagan och idag ska jag börja skriva ut och färdigställa, känns super!

Bäckaskog ja, vi är lite osäkra. Har en danskurs då som inte känns så kul att missa. Vet inte riktigt hur vi ska göra! Antagligen hoppas vi mässan och går på vår dans.

Jo, som sagt min blivande provade ju kläder igår. Vi gifter oss om ganska så exakt fyra månader och han tyckte att det var dags att boka om man ska hyra kläder! Han sa även att i juli och augusti var det i stort sätt kaos, så hade jag varit som er så hade jag försökt fixa kläder till killarna så fort som möjligt!

Vad har ni tänkt er att era män ska ha för kläder? Vi tänker ju frack, men det kanske är för "stiligt" när vi har klädkod mörk kostym i övrigt? Killen i affären tyckte dock inte det...

• Paulinas

Igår gjorde jag en gästbok. Det börjar hända saker! :) Dessutom fick vi brev från kristianstad församling som bekräftade att vi bokat kyrkan i gryt och prästen fredric liljeberg (någon som vet något om honom? vi ska i och för sig till kyrkan på söndag då han håller gudstjänst).

• Magnus brud

Paulinas

Oj, oj hade missat att du skrivit till mig innan och sagt att vi var välkomna på lördag. Därav blev ju min fråga lite konstig. Men men, så går det. Det komsiak är att vi också ska klämma in ett kalas imellan. Vera, min systerdotter fyller fyra. Vi ska vara i sösdala kl. 14.00, sedan tar det ju några timmar innan all glass är uppäten och paketen är öppnade.

Vi pratade om bröllopsmässan och vi sa att det nog är dumt att missa dansen. Man kan nog missa en hel del. Han den där duktiga/snygga killen jag dansade med förra gången sa att takten skulle öka ganska ¨så mycket nu framöver. Så det blir nog dans för får del. Man vill ju inte känna sig bortgjord nästa gång igen.

• Magnus brud

Gick nog ganska fort när jag skrev -
    komsiak=komiska
    får=vår

• Gumsigos

Ni som va me på förra dansen, gick de igenom nåt nytt då?? Hoppas ja e någerlunda i morron, vill inte gärna missa mer, dumma förkylning... :S

Orkar jag så kommer vi, min älskling fråga faktiskt om vi skulle åka ner till Malmö i helgen på den bröllopsmässan :D Det e ju två dagar så vi passar på, på söndan.

• Magnus brud

Gumsigos

Ja, vi gick igenom vänstersvängen på foxtrot. Det var lite krångligt, men det klara du nog, för du har väl dansat innan. Jag kommer inte ihåg, men det var nog inte så mycket nytt på buggen.

• Gumsigos

Ingen annan som ska ner till Malmö??

Känns som alla har kommit långt med sina förberedelser, jag tror ja får ta mig i kragen o ta tag i våra inbjudningar.... hmmm :D

Gästboken är köpt men ska få samma utseende som inbjudningskorten,en bild från stranden o en snäcka o lite sånt.

Vi har ändrat våra planer igen, vad gäller festen, har nästan haft magknip när jag tänkt på den SUCK! men nu känns det bättre, Vi har gått tillbaka till plan A som vi hade från början. Vi har nu bestämt att vi ska ha festen hemma. Tack för övertalan Paulinas ;) Har tänkt en massa sen du o ja prata :)

Vi kommer att spara en hel del tror jag (o hoppas ja) på att ha det hemma, men det blir ju litta mer jobb ;). Nu måste vi planera festen i detalj, så att allt klaffar, med mat o annat. Plus att vi måste göra lokalerna helt tipptopp, men det är ju en bit kvar som väl é :)

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!