• Izunia

vänner lund!!

Var trad blev avstängd för svar....

Jag förstar inte varför och hoppas nu att alla hittar denna traden istället...

• Svar på tråden vänner lund!!
  • nybliven lundabo

Det är klart! Det är bara att haka på nästa gång vi ses.

• Peppina

Glögg eller fika på stan nån gång innan jul låter bra! Helst inte en tisdag eller onsdag..

• jajj@

Tack, då hänger jag gärna på er! Hur många är ni? Är alla nya i stan? Själv bor jag inte i Lund utan i Malmö men jag pluggar i lund.

• Izunia

Jag är sugen! Säg bara till vilken dag!

• Jupiter2

Jag hänger gärna med. Vill inte heller en tisdag. Och jajja: du är jättevälkommen. Det är lite blandat folk här. Vissa har inte bott här så länge, men andra har flera år på nacken!

• Pusselina

Hej Izunia,

Du frågade om Courage tidigare i tråden. Jag klipper mig hos Helena där och jag tycker att hon är superduktig både på klippning och färgning! Hon ska sätta upp mitt hår när jag gifter mig i maj nästa år och hon fixade håret på min kompis när hon gifte sig för 2 år sen. Min kompis har hopplöst hår men hon såg ut som en dröm efter att ha varit på Courage.

• Izunia

Pusselina : Tack för tipset!
    Jag har varit pa manga ställen runt om i Lund, men jag har inte bestämt mig var jag ska fixa haret. Courage kände jag ingen som varit, men deras priser verkade ok och sa ligger det nära hotellet vi ska vara pa, samt att man kunde ha egen make-up artist! De hade tyvärr inga bilder pa uppsättningar där...Du har inga pa din vänninas frisyr?

• Pusselina

Izunia - tyvärr har jag inga bilder på min kompis håruppsättning så det kan jag inte hjälpa dig med. Mitt tips är att ta en salong/frisör som folk här på BT rekommenderat eller någon som du kände stort förtroende för nör du var där. En sak till - jag har fått rådet att om frisören är bra på att klippa och färga är det inte nödvändigt att de dessutom bra på att göra uppsättningar!
    Lycka till i frisörsjakten!

• Röd-brud

Min frisör sa följande ang. bruduppsättnignar till mig.
    Om en person kommer in bara för att göra en uppsättning är det alltid svårt att få det helt 100. Om det däremot är en person som man har klippt och kanske tom färgat några gånger är det mycket lättare att få det bra (även om det är ett svårt hår). Detta eftersom frisören då har lärt känna håret innan och vet bättre vilka förutsättningar som hon eller han jobbar med.

Detta tycker jag kan vara värt att tänka på vid valet av frisör.

• Izunia

Jo precis..min vännina är da min "normala" frisör, men jag har faktiskt bestämt att hon ska fixa nagra av tärnornas har och jag ska till salong..

Ska faktiskt vara lite otrogen nästa gang och klippa mig hos annan frisör..!

Jag har fatt tips om uppsättningar pa Skult (filmstaden) och Här. Men pa Här gör de inga provuppsättningar eller sminkningar (endast konsultation) och det maste jag ha. Har ju hört skräckhistorier här med brudar som gratit pa sin dag för att frillan var katastrof!

Hoppas pa bättre humör!!

Svar på tråden vänner lund!!