• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • Lippi

karin67:

Kom igen!!!

Nu är du otroligt elak mot alla muslimer. Jag har många muslimska vänner och jag gillar inte att folk smutskastar deras religion.

Muslimer har det tillräckligt svårt, utan att någon som vill mörda sin man om han är otrogen säger sig vara en av dem.

JAG TROR INTE PÅ DIG.

DU ÄR ETT TROLL!

• LisenL

Stackars TS som bara bad om ett råd och blir påhoppad som om hon vore ett monster. Jag röstar för att vi lägger ner tråden.

• tattar-Emma

I vilket fall som helst har ju inte TS nån att vara otrogen mot, efter vad det verkar. I smell fuzzy logic

• bröllops häxan

karin67 : Alla muslimer är gudselov inte som dig heller. Om du nu är alvarlig. (tror du skriver så där bara för att provosera :) och få reaktioner.) jaja. har du inget annat för dig så.. *s*

Till alla andra, Strunta i henne. ingen ved ingen eld..*l*

• Princessdiamond

jag måste dock lägga in detta också..

hemsidor.torget.se/users/m/mehdi/lara.htm

även här finns regler som säger att man inte får skada andra, så om man inte får det så borde man ju verkligen inte få mörda andra..
    så om du nu är troende muslim och följer koranen så lessen gumman - men där fick jag dig igen!

• MiNik

karin67 ,
    Dina inlägg har inget med religionsfrihet att göra, och det är ingen här inne som har nedvärderat din tro. Så för allas trevnad byt forum eller tänk till innan du skriver och framför allt tänk på ditt språkbruk.

• Princessdiamond

nu såg jag när jag läste ännu mer att jag inte behöver anta att man inte får döda, det står klart och tydligt att det är förbjudet..

• Zozo

Haller med CT...

Karin67.. kristen eller muslim.. det spelar ingen roll för mig; det är bara det att jag kan mina kristna citat bättre, även om jag studerat islam ocksa OCH läst Koranen... Du är en väldigt fördomsfull människa.. Religionsfrihet har vi i Sverige, och detta betyder att du har rätt att vara muslim men OCKSA att vi har rätt att INTE tro utan att bli antastade..

• Febriaribrud

karin67, ingen behöver gräva ned dig.. det känns som att du är på god väg att göra det själv.., trist med din människosyn:(

Har läst samtliga inlägg i tråden.

Otrohet är ALDRIG ok, i detta fall var det en desperat vän som frågade om råd. Hon har ännu inte gjort något fel!
    Är det någon i tråden som beskyller killen? Nix, alla hackar på tjejen som faktiskt försöker få klarhet i situationen.

Att bli kallad för Pucko är ju väldigt pedagogiskt i detta fall!

Mitt råd är att konfrontera honom, fråga honom rakt ut vad han håller på med.
    Om han har känslor för dig får han ta det som en vuxen människa och ta en diskussion med sin blivande fru.

Det är trist att du har känslor för honom, du får bara ligga lågt och låta dem lösa situationen. Det är deras relation och trots allt din vän.

Lycka till!

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???