• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • ahl

Jag funderade just på detsamma. I så fall kan man ju fundera på hur pass seriösa hennes inlägg är...

• Pollly

Men vad säger ni alla - Väljer man att vara otrogen eller blir man det? Kan man locka någon till otrohet? Vi kvinnor framställs ju i litteraturen och på film som fresterskor och männen som svaga viljelösa rön i vinden. Men kan man fresta en man som själv inte vill, och som tagit ställning för sin relation? Vissa har i sina inlägg talat om att "andra killar är förbjuden mark", men kan man få en annan kille till att vara otrogen? Och både tjejer och killar - vem ansvarar för den egna otroheten? Och vad betyder det att ta ansvar för sin relation?

• Princessdiamond

verkar inte bättre..
    vi verkar ha en extremt jobbig människa här...
    hon vill tydligen provocera..

• ahl

Polly: Jag är av den uppfattningen att man är själv ansvarig för sina handlingar och att ingen annan kan anses vara skyldig till något man själv valt. Det är ju ändå man själv som fattar sin beslut.

• Zozo

LisenL..
    Jag funderade ocksa pa det.. Ser ju ut som nagon som FÖRSÖKER reta upp folk.. Jag vill inte ens svara pa det andra meddelandet.

• Princessdiamond

Zozo

jag va på god väg, men höll mig i skinnet..
    det e så jäkla synd att det ska komma sånna och förstöra hela tiden..
    och om det ligger något uns av sanning i att hon verkligen menar det hon skrev så tycker jag väldigt synd om hennes blivande.. om det nu finns en sån på riktigt.. han kanske också är påhittad..

• bröllops häxan

Ansvaret till relationen ligger väll på sig själv. Oavsätt om det är en kompisrelation eller till sin partner. Man måste ställa sig inför frågan om man vill skada en kär vänn eller sin kille/tjej till bekostnad av...ja vad.. En föelskelse, sin livs stora kärlek eller bara en flört.

Min m2b var intreserade av varandra ca fem år innan vi blev tillsammans. Hade andra seriösa förhållanden, både han och jag, och vi valde att inte göra något med hänsyn av våra dåvarande förhållanden. men tiden visade att det var vi.

Så brudtärna 05 : ligg lågt. Är det ni som ska vara tillsammans så tror jag att det blir så. Och det är ju trots allt din bästa vänn som ska gifta sig. Förstör inte det. Låt hon ta reda på själv om hennes m2b verkligen vill vara med henne.
    Det är inte ditt ansvar.

• anne på grönkulla

Karin 67 - det är väl jättebra att du är muslim. Men detta är inte en fråga om vad du har för religion utan om vilket språkbruk du använder mot andra.

• _princess_

Karin 67. du måste ju tycke att hedersmord är underbart med mina tanke på dina åsikter och moral. Du skulle kunna döda din egen dotter om hon var otrogen. Jaja, är glad att jag inte känner dig iaf.. hemska människa.

• aircondition

Kan vi inte strunta i Karin 67. Och ägna oss åt roligare saker. Karin kanske behöver hjälp, och jag tror inte vi kan ge henne den (hennes m2b också, vad vet vad)

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???