• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • Meddelande borttaget
  • Lippi

karin67

Konstigt att din IP-adress fortfarande är tillåten på BT-sidan.

Ta vara på din tid nu. För troll brukar inte bli långvariga.

• Zozo

Jag undrar hur det har gatt för stackars Brudtärna som bad om råd och fick betydligt mer svar än hon fragat efter!!

• brudtärna 05

För alla er som undrar...

Ni kanske inte tror det men jag har faktiskt blivit riktigt ledsen för många arga, taskiga och väldigt hårda mail från folk här. Jag har, som andra snälla personer också påpekat, inte gjort nåt alls än, och kände mig ledsen och förvirrad utan någon att prata med. Allt jag ville ha var lite råd...

Hursomhelst, det var absolut inte alls meningen att göra folk upprörda och jag förstår såhär i efterhand att många tagit min fråga ganska personligt.
    Jag har iallafall inte agerat på mina känslor. Jag har träffat min kompis utan hennes kille, varit och fikat och haft mycket "vännertid" tillsammans, och då, som många också trodde, kommit på att det är min kompis jag tycker om, inte en flirt.
    Jag kommer således inte alls träffa denna kille utan att min kompis är med och tror att mina känslor kommer blåsa över.

Jag tackar dem som har tagit min fråga på allvar och som faktiskt varit ett stöd mot de andra som nästan knäckte mig när jag var som mest förvirrad.

Kram kram

• bröllops häxan

Vad bra :D att det verkar lösa sig *l* Jag har all förståelse för dig och att vissa i dena tråd som (vad jag tror) inte varit seriös och svarat utifrån ett seriöst perspektiv. Men änen om vissa seriösa svar varit hårda så var det ju deras åsikt.

Kärlek är knepigt. Och ibland får man känslor för personer man inte alls menat. Det kan leda till ohygliga problem intebara för en själv utan ocså för sin omgivning. Men det kan också bli helt underbart i slut ändan. Det man måste fråga sig i din situatiom är vem som är viktigast. Och nu har du tänkt och kommit på ett svar som passar just nu. Hoppas att det är slut funderat och att du kan gå på din vänns bröllop nästa år *l*

all lycka C.T

• Zozo

Lycka till!

Du ska se att framtiden utvisar vad som är "rätt"...

Som sagt, somliga var långt ifrån seriösa i denna diskussion och det hamnade långt ifrån ämnet till slut..

• Febriaribrud

Jag förstår att du tog det hårt, jag skulle gjort detsamma.
    Blev verkligen ledsen för din skull.
    Skönt att det löst sig för dig, känslor är svårt och det finns ju inget facit:)

Lycka till i framtiden!

• anne på grönkulla

Ja, iallafall min avsikt var definitivt att hjälpa dig att bena i trassliga tankar och inte att fördöma. Men sen att man tycker att det finns ett "moraliskt rätt" skiner säkert igenom. Roligt att du känner dig lite stadigare på foten och ser hur viktig din vän är för dig iallafall! Lycka till!

• Jillian

Hahaha! Håller helt med dig The ring! *LOL* Börjar dock bli lite tjatigt med hennes inlägg nu, förstår inte varför man inte drar vidare till något annat forum om det här nu stör så mycket.

• Knuten

vad jobbigt du har det.. Jag vet inte vad jag ska säga, men de ska inte gifta sig tycker jag. Vilken utgångspunkt för ett äktenskap. En ny Prins Charles historia..

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???