• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • ronja80

Mammacatta ibland undrar man vem som är puckot...

Man kan uttrycka sin åsikt med respekt... Tror du det är troll, svara inte... Att kalla någon för pucko är det minst konstruktiva du kan göra...

• Pysen

Gud vad folk håller på och uppfostrar varandra!

Tjejen bad om ett råd, inte om ett omdöme ifall hon är ett troll etc.

Enligt min uppfattning så vore det gräsligt om min blivande höll på och förälskade sig i t.ex. min tärna. Men å andra sidan så tror jag det är sånt som händer tillfälligt när man är förlovad p.g.a. att man är stressad över att ge det där löftet om att kärleken ska vara för evigt. Det är det totala goodbyet till singellivet och "friheten" (vilket jag tycker man ska lägga in i sina vigsellöften att man vill ge varandra ändå!).

Mitt råd är att inte se så himla allvarligt på det som du tar för små närmanden från den där killen. Han är nog inte så intresserad som du tror. När det gäller dina egna känslor så tror jag du förväxlar känslor. Visst är det lätt att bli "kär" eller förälskad eller attraherad bara på grund av att någonting känns så förbjudet. Men vänskapen till väninnan är väl ändå viktigare!?

• Modestie

Man kan inte styra över sina känslor, men som polly skrev, du väljer vad du gör av dem.

Du får helt enkelt "kyla ner dig" när du träffar honom. Absolut ingen vinträff!!!????????

Antagligen är det här spännande och extra upphetsande för er pga att det är förbjudet och killen är väl lite känsligt just nu pga det stora i att gifta sig.

• Hej baberiba

Jag hörde om ett brudpar som gifte sig och sen på festen så hittade inte bruden sin man, jo efter ett tag hittade honom i klädgarderoben med tärnan!!!!! hur kul är det då !!!!!! :( stackars brud....så förkrossad hon måste blivit.....:(

Ville bara berätta detta.

• mammacatta

jag får döma henne hur mycket jag vill, och jag anser otrohet vara d lägsta man kan göra inom ett äktenskap, sen anser jag att hon borde veta bättre när hon ändå tar sig tid att skriva frågan här.

hon frågade efter åsikter, och där har hon min. bara för att jag INTE tassar runt ämnet så har bara jag dömt? ALLA härinne har dömt - det är tydligt när man läser alla svar, ingen här tycker att hon ska följa sina känslor.

man behöver inte linda in sina svar, bara man motiverar varför man tycker att nån är en idiot, så kan man faktiskt tycka det. det är lagligt att ha en annan åsikt, och jag har bara uttryckt min. kan verka hård, jag vet men vi pratar om OTROHET! att sno nån annas man!

skulle du bli glad om det var DIN man ronja?

• Pollly

Man kan tycka att någon är idiot, visst. Och man kan motivera det också, visst. Men det är också sårande. Så jag undrar: Med vilken rätt kallar man någon för idiot? Med vilken rätt är du utsedd till sanningsvittne? Med vilken rätt säger man det öppet? Jag tycker diskussionerna här inne på BT bäst främjas av lyhördhet och frimodighet. Inte för att jag alltid håller med om det som skrivs, men för att frågorna är ärligt och artigt ställda, och därför bör man bemöta frågerskan med ärlighet och artighet. Inte för att jag håller med, utan för att hon är människa.

• ronja80

Jag tycker också otrohet är oerhört lågt! Men vad ger mig rätten att kalla någon annan för elaka saker? Bara för att vi sitter bakom en dataskärm och inte kan se varandra blir det mycket lättare att vräka ur sig vad som helst. Det sårar lika mycket att höra det ändå!

Läs mellan raderna i det TS har skrivit så ser man att hon också vet att det är fel... Ge råd på hur man löser situationen, istället för att dömma!!! Det är faktiskt vad trådstartaren har bett om.

• Sunshine Girl

Ber alla skippa mitt inlägg ovan, jag såg lite fel... (för lite kaffe i mig...) Sen så måste jag också säga att som TS själv sa i början av tråden, hon var tacksam för alla svar och skulle inte göra något utan det just för att det inte var värt att förlora vänskapen. Jag själv skulle aldrig vilja hamna i en sådan situation. Den som istället borde skämmas anser jag borde vara den blivande brudgummen som ens gav förslaget om att de skulle ses själva. Stackars blivande brud, om han gör så nu hur blir det då inte efteråt då de är gifta?

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???