• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • suzannna z

Jösses och vi sitter i vår del av världen och förfasar oss över religiösa fanatiker tex Talibaner och grabbarna och tycker dom är stenålders som inte kan acceptera andra människor som de är........
    Finns extrema åsikter både här och där.

• Lippi

karin67 är:

Helt klart ett troll!!!

Så ignorera hennes dumma påhopp.

Ingen människa kan ju vara så extrem.

• Ellte

Det finns bara en som kan döma...och han kommer att göra det när det är tid för det... Innan dess är det bara för oss att leva så gott vi kan, försöka älska varann och göra världen till en bra plats. En plats där man inte dömer och styckmördar...

//Linda, kristen men sansad

• annki72

Karin67:

Jag Saknar ord............

När man hör dej förstår man varför det är krig i många religiösa länder......

Det är inom religion av olika slag det finns mest hat.....
    enligt min uppfattning!!!

• Sarita 2006

Har jag inte fel så säger Bibeln att med det mått som man själv dömer andra, med det måttet ska man själv bli dömd. Kanske något att tänka på, Karin67?

Tur att det är Gud som ska avgöra vem som kommer till himmelriket...han ser nog liiiite djupare in i hjärtat än vad människor gör.

• Princessdiamond

som sagt.. karin e försvunnen..
    hon räknade nog inte med att vi anda kunde vår religion rätt så bra..

kan bara hålla med de som nämnt ordet troll..

• Meddelande borttaget
  • Ellte

Om du nu är så mycket för lagar som bestämmer ditt och datt kanske det intresserar dig att veta att hot är ett allvarligt brott i detta landet...religionsfrihet eller ej :?

• Princessdiamond

Ellte

finns inte mkt mer att säga än
    TACK!

• Princessdiamond

karin67

du liksom alla andra har naturligtvis rätt att vara var du vill, men om vi nu är så hemska i dina ögon så kanke det vore bättre för ditt välbefinnande att lämna den här tråden..

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???