• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • Modestie

Hmmm, vilken brudtärna tycks blir kär i alla brudgumms Bådar inte gott

• mammacatta

jaa, vad ger NÅN rätten att bli arg? jag blir upprörd av att bli utsatt för livsfara, och jag bli upprörd när barn råkar illa ut. sen blir jag arg när otrohet kommer på tal. jag har kallat mina vänner som beter sig så idiot och pucko i ansiktet, för det är SÅ LÅGT! jag har även sagt det till tjejerna som har gifta karlar. så DUMT!

man får tillbaka allt, är man så korkad att man lierar sig med en gift man, så förtjänar man vad man får.

men att ens ställa frågan antyder att den moraliska aspekten inte farit genom huvudet på TS, därmed så anser JAG iallafall att hon förtjänar sanningen. för eg så tycker nog alla att det är lite dumt eller hur? men jag går längre och anser det som idiotiskt, korkat och puckat. hon har ställt frågan och får därför räkna med lite hårda svar. det är trots allt otrohet vi pratar om, inte att dansa styrdans eller handla ...

• Stollan

Ska jag vara så hade jag hellre fått reda på att min blivande kärat ner sig i någon annan innan vi har gift oss än efter. Man kan inte hata någon eller tycka att någon är ett pucko för att känslor uppstår där det inte borde. Han kanske vill ta reda på vad det är han känner. Och det är väl egentligen inte så jätte fel? Härinne tar alla för givet att han vill träfas och dricka vin för att sedan vara otrogen. det behöver ju faktiskt inte vara så.

• Lippi

mammacatta:

Jag tycker synd om dig som har så lite förståelse och empati för andra människor.

Tror du ärligt att TS valde att bli attraherad/kär i just denna man?

• mammacatta

nej nu är du ute och cyklar, jag har VÄLDIGT mycket empati, jag har all empati i världen för bruden. hur tror ni detta känns för henne?
    förståelse? skojar du? har DU förståelse för tärnan? så du tycker att det är OK?

jaja, så otrohet är ok? det ÄR ok att sno andras killar/äkta män?

nej, på sätt och vis så har du rätt, jag har INGEN förståelse för TS, hur i h*lvete kan man ens fundera på detta?

• Lippi

mammacatta:

Ja, jag har full förståelse för tärnan. Vem som helst kan få känslor för en förbjuden person.

Vad du måste ha missat totalt, är att hon inte har varit med honom och därför kan det väl aldrig bli tal om otrohet. Hon har varit mycket förståndig och hållt sig där ifrån. Och du har förtalat henne helt i onödan.

Jag tycker det är helt OK att överväga att träffa honom. Är hon så stark och kan inse att hon kan sätta vännens lycka framför sin egen eller om hon inser att det bara är spänningen hon attraheras av, så är hon så mycket bättre än måga av oss andra.

Och hon verkar ju faktiskt ha kommit till insikt.

• Zozo

Nämen hallå!

är vi inte lite FEL ute här?! Är det verkligen huruvida Brudtärna 05 är ett pucko eller inte som är intressant? Eller viktigt?
    (Själv anser jag att man inte kan hjälpa vem man blir kär i, men i det här fallet bör nog brudtärna lägga sina känslor pa hyllan, atminstone för tillfället..)

Det viktiga är väl ända väninnan (bruden) som ev haller pa att gifta sig med FEL man!!? En riktig vän bör väl ända försöka nysta i det här? Hur svårt det än är?

Jag förstar alla er som varit med om det här, att ni skulle bli förbannade och ledsna och jag vet inte allt. Jag förstar det! Men skulle ni vilja gifta er med en sadan man?! Skulle ni verkligen vilja att er bästa vän teg med nagot sadant? Visst, risken finns att brudtärna förlorar bade vän och killen, men den risken finns redan, i vilket fall som helst!

Den viktigaste personen här är "bruden".. som haller pa att förbereda en av de mest värdefulla dagarna i sitt liv, tilsammans med en blivande make som redan springer och tittar pa andra, dessutom pa Vänninan!!

• aircondition

Några har sagt det förrut, och jag kan bara hålla med. Man bestämmer inte vem man bli kär i, MEN man bestämmer fullt ut VAD man gör med det.

• Lippi

Vadå "Men skulle ni vilja gifta er med en sadan man?!"

Han kan väl lika lite hjälpa sina känslor. Eftersom ingen här känner honom personligen, så ska vi heller inte dömma honom.

Han kanske bara vill reda ut detta. Kanske känner han som tärnan, att det finns en attraktion och att något måste göras åt det.

• L-N

Mammacatta
    Menar du att man äger den man är tillsammans med? ..För man kan ju inte sno nåt/nån om det inte är en annan person som äger nåt/nån.

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???