• brudtärna 05

Kär i kompisens blivande make- vad göra???

Hej!
    Jag har världens jätteproblem!
    Jag har gått och kärat ner mig totalt i min bästa kompis blivande make. De gifter sig nu nästa augusti och ju mer jag ser av honom desto mer förälskad blir jag. Jag vet att det är hemska och förbjudna tankar, men va sjutton ska jag göra???
    Om jag ska vara helt ärlig i detta så tror jag dessutom han har känslor för mig med... Det blir alltid en otrolig spänning när vi är ensamma och han har även mumlat meningar som " ja, det finns tillfällen då jag tror att det aldrig kommer funka med mig och..." och nu förra veckan frågade han om inte vi kunde ta ett glas vin i veckan och diskutera lite saker...
    Vad ska jag göra? Bör jag agera på detta? Får jag gå ut och ta det där galset med vin? Kanske släpper spänningen av det- vem vet? Får man bli kär i sin kompis kille?
    Jag behöver alla råd i världen!

• Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???
  • Åsa.Hjärta.Antti

Jag tycker du borde prata med kompisen... Fråga om hon verkligen är säker på honom. Om han verkar intresserad av dig tycker inte jag att de borde gifta sig. Det kan väl inte vara så seriöst om de fortfarande är lite osäkra på varandra, eller han verkar iaf lite osäker på henne.

• amr

Jag hade nog svarat: med tanke på rådande omständigheter, att du är tillsammans med och ska gifta dig med en av mina vänner, tycker jag inte det är lämpligt att du och jag träffas på tu-man-hand. Situationen kan missförstås och jag vill inte bli personen som spräcker er relation.

Men sådan är jag. Om det är äkta kärlek kommer tiden att visa detta och även om något år skulle gå så kommer ni att träffas igen...

• annki72

Klart man får bli kär i kompisen kille!!! men man får inget säga eller göra åt det.

Eller säga ... ja kanske inge kul för din kompis att hennes M2B tvivlar på deras förhållande, även om hon inte vet om det.

Kanske du ska prata med honom angående det, INTE om er! Det kanske är fel att dom gifter sig om han tvivlar.

Tänk på din kompis i första hand och lägg dina känslor i en låda så länge
    För inte vill du att hon gifter sig med nån som tvivlar....?

En svår situation, hoppas det löser sig!!

• weddingphoto

min sambos vännina gifte sig och kort därefter visade det sig att hennes make och hennes brudtärna hade en affär. Nu är de skilda och tärnan och maken är tillsammans. Kärlekens väg kan vara svår och vad som är rätt och fel vet bara de inblandade (om ens de). Om det finns känslor så borde det komma fram innan giftemålet.

• sweet saint

Spring så långt bort du kan!!!
    Att göra något så hemskt mot din kompis (om du tar det steget), ja... lägre kan man knappt komma i livet!
    Avstå helt och hållet!
    Har du problem att komma fram till detta beslut så kan du tänka på hur du skulle reagera om din bästa vän snodde din drömman!
    Vad är viktigast?? förlora din vän för en flirt eller tvärt om?
    Gör inte såhär mot din vän.. jag har varit med om detta... Jag var "din vän". Kan fortfarande inte lite på tjejer överhuvudtaget, och då har det gått 3 år.. snart!

• Mattiaslover

blir så ledsen för din skull när jag läser dit inlägg... NEJ man får inte bli kär i sin bästaväns kille...men man kan inte hjälpa vad man känner. Du måste nog välja vem som betyder mest för dig.. Killen eller vännen?.. jag tycker att du ska ta dig en ordentlig funderare.. hade jag varit dig så hade jag gått ut o tagit ett glas vin med killen.. bara för att se vad han har för baktankar.. fast gör inget mer än prata.. om det är meningen att han o din väninna inte ska gifta sig så gör dom inte d heller.. och om d nu e så att han vill ha dig så.. borde han inte vilja gifta sig med din väninna eller hur...killar gör inte så.. Gå inte för långt föränn du är 100 % säker.. han kan bara vara ute efter att strula bakom ryggen på dig... Och är det så att han verligen vill gå så långt med dig... berätta d för din vän då... lycka till

• häftis

Jag tycker ni borde berätta det för din kompis. Du får väl träffa den där killen och se vad som verkligen finns mellan er....och sen ta tjuren vid hornen och berätta....ärlighet varar längst! Å man kan ju inte hjälpa vem man blir kär i...

• Klok?

Håller med amr. Bli inte den som spräcker deras förhållande du kan förlora både din bästa kompis och en kille och i det fallet tror jag faktiskt att det värsta är att förlora en mycket bra kompis. Ligg lågt och träffa honom inte ensam speciellt inte med alkohol inblandad, du kan göra något som du ångrar resten av ditt liv!

• Ellte

Vem man blir kär i kan man inte rå för...vad man gör AV det har man ALLT ansvar för!!!

Låt bli att träffa honom så mycket du kan utan att det blir för uppenbart. Lägg av att tänka på honom på det sättet. Skratta åt dig själv!

Om han frågar igen om ni ska träffas på tu man hand, ställ honom mot väggen och fråga VARFÖR! Om han är beredd att svika sin blivande fru ett knappt år innan bröllopet är han ett stort svin och bör få veta det. Dessutom...hur kan man vara kär i någon som bedrar ens bästa vän???

Jag tror och hoppas att du bara är tillfälligt sinnesförvirrad ;) Sånt händer... Dessutom tror och hoppas jag att du missuppfattat hans toner...så din bästa vän inte går och gifter sig med ett svin!

• Sommargrodan

Håll dig borta från din kompis m2b! Tänk dig in i din kompis' situation; vad skulle DU tänka om det var du som skulle gifta dig, och din kompis skulle komma och säga att hon är kär i din m2b? Det skulle knappast vara uppskattat.

Den blivande brudgummen kanske bara lider av tillfällig sinnesförvirring inför bröllopet (även om det är ganska länge till det), är nervös för att han ska binda sig till en enda kvinna för resten av sitt liv och så vidare.

Om du pratar med din kompis om det här kommer hon att bli jättesårad, arg och bitter. Man kan anta att hennes fästman ändå s.a.s. "valt" henne, i.om. att de är förlovade, så risken för att du sen står där utan både kompis och span är rätt stor.

Försök hitta nån annan att vara kär i istället!

Svar på tråden Kär i kompisens blivande make- vad göra???