• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • Ängla

Junibrud2006, kan jag få länk till brudklänningstråden? Vore jättegulligt!

Anna, vart beställde du tyg? Nåt du kan rekommendera? Köpa här i Sverige är rätt dyrt eller?

• lokatt

Ängla:
    tråden om att sy egen brudklänning hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1194169.html
    jag beställde mitt tyg från denverfabrics. com, och känner verkligen att jag kan rekommendera dem. deras priser på dupionsiden ligger från $8 upp till $13, tror jag det var, per yard (= 90 cm). de tygerna jag beställt ligger på $9,98 & $10,98 per yard, dvs ca 85 - 95 kr/m. plus frakt då, vilket för mig blev ca 16 kr/m.

• lokatt

skickade lite tidigt...
    för mig blev det mao mkt prisvärt att beställa. då jag även med frakten kom ner på långt under hälften av vad dupion kostar här hemma (ca 250 kr/m)

• Ängla

Anna & Junibrud, tack för länkar & tips!

Anna, smart av dig att beställa prover & schysst att det går att göra så!

nu hann jag inte läsa alla sidor men jag är förvirrad över vad som är vad, alltså vad de olika tygerna heter på engelska (ja vet knappt vad de är på svenska heller...) Silk är väl mycket finare än Satin i alla fall? Ja jag kanska kan återkomma i den andra tråden om jag har frågor!

• lokatt

Ängla:
    silk betyder siden, dvs silk dupioni = dupionsiden osv.
    dupion är lite randigt, strukturerat, som thaisiden typ. tyget är också lite styvare. charmeuse är helt slätt och huuur lyxigt som helst, som sagt.
    och ja, silk/siden är självklart mkt finare än satin! och det finns massor av bra människor att fråga i den andra tråden!

• Beachy

Tack! Skönt att vara bland likar.

Snacka om att ha koll junibrud2006. Har du ett jobb, eller är detta ditt jobb???

Tycker du att du måste leva på knäckebröd och har så långt kvar??? Kul för mig som har 85 dagar, 8 tim, 1 min kvar... Vad skall jag leva på för att gå ner 15 kg??? Tror tom vatten är för kaloririkt! I går började jag på gym och tränaren (en supertrevlig tjej) sa att realistiskt kan jag gå ner 6 kg tills dess... Vem vill vara realist när man kan vara bridezilla???

• junibrud2006

Vaddå koll??! Jag? Oskyldig. Lite lätt BT-beroende kanske, men det är bara för att ställa mina nerver efter duster med en väldigt omöjlig mamsen...

Jadu. Knäckebrödet går nog bort. Får räcka med vatten och kanske något havregryn emellanåt. Oj oj... Hur ska detta gå??!

• Next

Beachy: Jag säger bara viktväktarna. Det låter som propaganda men det fungerar faktiskt. Har själv gått ner 8 kg på lika många veckor. Det gäller bara att man håller sig till programmet *ler skyldigt* Har fuskat lite och då går man upp igen. tyvärr.

• junibrud2006

Jodå. Viktväktarna fungerar utmärkt med lite disciplin. Men efter tre vändor hos dem har min motivation där försvunnit. Så nu kör jag klassikern äta vettigt, träna tre pass i veckan och vardagsmotion. Får väl se om jag kan slinka mig i den där klänningen. Tur att jag har sjal annars...

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III