• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • H & A

Hallå alla zillor.... Dags för helg igen underbart!!
    Ska hem till föräldrarna en sväng i helgen, såå svårt att inte bara överösa dem med planeringar och tankar
    Ska prova ut en vigselring i helgen dessutom!! Min blivande ska även han ha en ring till, kul tycker jag eftersom hans ring redan är "full av text" så att vi får med vigseldatumet.

• lokatt

idag är det bara 99!!! dagar kvar till vårt bröllop! oj, så fort tiden går... nu är jag nästan lite panikig...

• Ängla

I går var jag duktig, bokade in frissa, make och påklädning, bokade fotograf (kompis) och bokade in tid för provsmakning av bröllopstårtor!

Vad kan jag göra i dag? Kolla på band, solosång i kyrkan etc...

Jag vill provsmaka mera..
    Anna Lokatt ni provsmakade er meny va? Mums.. Hoppas vi också kan få göra det! 99 dagar kvar, grattis! Har du nåtkvar att göra

• lokatt

Ängla:
    nja, vi har fortfarande den biten kvar... vi har tänkt spara det ett liiitet tag till - och provköra bröllopsbarnvakten samtidigt!

kvar att göra:
    * proväta menyn & testa barnvakten
    * buketten - jag behöver (får?) inte gå in förrän tidigast januari... *suck*
    * inbjudningarna ska skrivas ut & vikas - blir att göra nästa helg, då vi får en annan skrivare (min är dum!) - & självklart skickas (till månadsskiftet)
    * övriga trycksaker skrivas ut & häftas - görs i slutet av januari, m tanke på bordsplacering et c.
    * extra näbb tillfrågas (ja, mamman då) - plutten kan behöva lite stöd...
    * vigselsamtal
    * bestämma oss ordentligt för psalmer & sånger
    * ev skaffa solist (vet inte om det vi tänkt oss går igenom)
    * valslektioner... (hans önskemål)
    * köpa skor
    * bestämma tårta
    * boka bröllopsresa - katalog beställd & på väg... *pirr*
    * skicka iväg våra ringar för minskning (min) och tillverkning av vigselringar (skickar dem vid jul)
    * klänningar (min, tärnans, extranäbbens) sys!

sedan är det lite småpill, men det är det stora. speciellt den sista punkten då - kan bli intressant! så nog har jag att göra - de senaste dagarna har jag tex varit i taket pga utseende på vigsel- & festprogram, men tack vare råd & konstruktiv kritik från Sunshine så blev det klart igår! *yay*

• Ängla

Anna, det låter som att ni har koll på det mesta
    Flera utav grejerna som är kvar kan ju somm sagt ändå inte göras förrens i slutet.

Hur var det nu ni skulle göra med barnvakt? Kommer lillkillen vara med på vigseln och sen va med barnvakt eller hur ska ni göra? Vi fnular också på det där, vår son kommer bara vara 13 månader när vi gifter oss..

• Sunshine Girl

Alla ni nya - VÄLKOMNA till oss, vi zillor älskar att ha zillor att "prata" sönder :D :D :D

Coolcat, oh ja mycket bättre! Fick penicillin häromdagen så nu är jag nästan mig själv igen

• lokatt

Ängla:
    jo, det känns rätt "koll-aktigt". det jag känner lite stress över är väl att vi inte kan få ut inbjudningarna än, vilket skulle vara skönt, samt att vi lite drygt tre månader innan inte har börjat med klänningarna... man syr kanske inte an brudklänning över en helg direkt... (stackars mamma)

plutten ja... han kommer att vara med under fotograferingen, och under vigseln (näbb) och efteråt hämtas han upp av barnvakten som är hemma hos oss med honom. ev kommer även näbb nr 2 att vara här, liksom ev fästmannens yngsta syskonbarn... plutten kommer att vara 22 månader. mao, alldeles för liten för att ork med en lång middag & allt som händer under dagen. han har det bäst hemma, anser vi. men det beror ju så mkt på, med ett annat upplägg hade han kanske fått vara med.

• Sunshine Girl

anna, glad att kunna vara till hjälp :D :D :D

• Överlycklig

Hej jag TROR att jag har hittat "min"kläning. Den finns på internet men VÅGAR jag beställa min brudkläning? Tänk om jag blir blåst?

www.ebridalsuperstore.com och sök på kläningen VENUS 6473 Ivory/ivory

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III