• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • EnYsterSyster

algit

Jag är har blivit bra på såna där pryda kramar med avstånd och luft emellan, jag har ju haft inlägg ett halvår och de kändes inte heller naturliga......

• Åhsa

Tack Pickolina...ska kolla upp några innan jag bestämmer klinik...
    tänkte höra med er som har gjort op eller bokat tid o så..hur reagerade er familj o nära vänner när ni berättade att ni skulle operera er? jag har berättat för en kompis, och min sambo så klart...lite mer nervös för föräldrarna o så...även fast jag verkligen bestämt mig och anser att det bara är jag som bestämmer över min kropp... berätta gärna om era närmastes reaktioner,
    kram

• pickolina

Min mamma och min bror var VÄLDIGT emot min operation men pappa, syster och kompisar förstod...tja, inte alla förstås. Så det blev ju en del dikussioner och övertalningsförsök från deras sida men har man bestämt sig så har man.

• Åhsa

Pickolina, jo så är det ju, har man bestämt sig så har man...vet bara inte hur jag ska "break the news"... det är inte så att jag skäms över det jag ska göra, men ändå känns det svårt att berätta...vi har haft diskussioner i min familj, och det har inte varit så positivt..men det är ju trots allt min kropp. Det ordnar sig nog, det kan ju inte göra så mycket annat än att tycka..

• Sara23

Delighted

Hejsan! tack jag mår bara bra :) Hur är det själv? Sola stod det iaf att jag fick göra 2-4v. efter op. men att jag skulle täcka över ärren. Japp, det stämmer, de rekomenderar inte en tajt sporttop. Jag använder den topen man får (finns att köpa på apoteket, den är lite tunnare men ger ett bra stöd). Min vän använde den när hon ammade. Annars ska jag gå utan eller bara ha ett linne som håller åt lite. Det för att inte brösten ska fasta i ett onaturligt läge. När blir op. för dig?

KRAMAR

• lemon

Enystersyster!

Det tog 7 månader innan mina blev riktigt mjuka, jag har geléhallon. Nu är jag nästan rädd att de ska bli för mjuka o kanske hängiga, men det är de inte!

Det tar tid för bröstmuskeln att töja ut sig.

• pyret78

Hrj jag undrar hur lång tid dte får gå innan man kan leva som normalt efter en op? När är det söut med stöd bh,piller,sova på rygg,stenhårda bröst...när är der bra igen?

• algit

Pyret 78:
    Efter 2v. kunde jag ligga på sidan underbart !!!!!!var som att vinna högsta vinsten.
    Det tar tid förbered dig på det.Men det blir sakta bättre.
    Och man kan leva normalt under tiden.
    Nu i efterhand tyckte jag nog att allt var ok o kändes normalt efter 2 mån ,men det märker jag nu att det gjorde det inte. Nu mera tycker jag efter 8 mån.
    Men jag vet att efter 3 v. tyckte jag att jag kände mej mycket bättre.

• pyret78

om man är kraftigare över bröstkorgen och vill ha fylliga stora bröst,vilket implantat e det bästa då?

• LindaMarie

Någon som har hört talas om dubbel kapselbildning???? Tydligen ett nytt fenomen som man har upptäckt med de senaste implantaten....

Svar på tråden Bröstförstoring (3)