• jespers darling

10 juni !!! Någon mer som ska gifta sig då?

Jag har precis börjat ändra datum lite... från midsommarafton till detta eftersom den festlokalen vi vill ha är ledig då.

Någon som kan övertyga mig om att detta är ett bra datum

• Svar på tråden 10 juni !!! Någon mer som ska gifta sig då?
  • inte min tur än

I februari eller mars, beror på när jag är klar:)
    Lite deppigt är att några av min M2b släkt, som han verkligen gillar, inte kan komma!
    Folk har redan planer för nästa juni, otroligt!

• Next

inte min tur än: Snacka om att planera långt i förväg.

Jag funderar på att skicka ut inbjudningarna så att dom kommer fram på alla hjärtans dag. Men det är ju lite tidigt. Vad tycker ni?

• pinkdiamond

Next
    Jag tycker iden med alla hjärtans dag är jättebra, romantiskt. Jag tycker det är svårt att veta vad som är för tidigt...men människor är rätt uppbokade och planerar saker långt i förväg och man vill ju att alla ska komma. Jag skickar dem hellre för tidigt än för sent. Jag kommer nog skicka mina i februari.

• inte min tur än

Next
    Jag siktar också på alla hjärtans dag,men jag är osäker på att jag hinner!

• Next

Vad kul att det inte bara är jag som har tänkt så!

Hur går det med planeringen i övrigt?

• ninakaarina

Vi ska skicka våra inbjudningar redan efter trettonhelgen, men halva vår fest är från Kroatien/kommer till Sverige så vi måste vara ute i otroligt god tid!... Jag gillar er idé med alla hjärtans dag! Vi har en vag planering/idé om att bjuda in vännerna (som också ska bjudas på bröllopet) på nyårsfest. Vi firar tre-årsjubileum den dagen och då tänkte vi ge inbjudningarna personligen på festen! :)

Jag bokade häst och vagn igår det ska verkligen bli en mysig åktur! Hoppas mitt löfte här i början av tråden om sol håller! Annars är vi ju några här som känner med varann den 10 juni, om regnet skulle komma....

• inte min tur än

Vi står ganska stilla i planeringen för tillfället!
    Det som är helt fixat är kyrkan och så är min klänning beställd. Vi väntar fortfarande på slutoffert från vår festlokal. Hår/make up är bokat men jag är inte helt hundra på om jag verkligen ska få dit. Fotograf är preliminärbokad, väntar på prislista.
    Borde börja kolla upp bröllopsresan snart, men jag skulle vilja åka till så många ställen:)

• inte min tur än

Hur ska era inbjudningskort se ut?
    Vart ska ni på bröllopsresa?

Pinkdimond, finns det mkt fina tärnkläder på kik?

• pinkdiamond

inte min tur än
    När jag köpte min klänning var jag "bara" hos en av återförsäljarna och där hade de en massa andra märken också vilket gjorde att jag inte helt tydligt såg alla saker från Kik. På hemsidan www.kikstockholm.se så tycker jag att de har mycket fina tärnkläder.

Jag tycker inte att jag kommer på några bra ideér till inbjudningskort.
    Bröllopsresan har vi inte riktigt tänkt på så mycket. Vi vill nog lite olika. Skulle jag få välja så blir det Island, men om han får välja blir det nog ett mer varmt och exotiskt land.

• Inda

Nu har vi bestämt in och utgångsmusik! Vi vill ha Highland Cathedral som in-musik och Concerning hobbits (från sagan om ringen) när vi går ut. Eftersom det blir svårt att hitta en hög med säckpipespelare så får det bli cd. Utgångsmusiken hoppas vi att kantorn ska spela...

Vi kommer förmodligen att göra egna inbjudningskort med hjälp av akvarellpapper, vår skrivare och en stämpel med guldbläck från Panduro...

Hur har ni det med tärnor och näbbar?

Svar på tråden 10 juni !!! Någon mer som ska gifta sig då?