10 juni !!! Någon mer som ska gifta sig då?
Jag har precis börjat ändra datum lite... från midsommarafton till detta eftersom den festlokalen vi vill ha är ledig då.
Någon som kan övertyga mig om att detta är ett bra datum
Jag har precis börjat ändra datum lite... från midsommarafton till detta eftersom den festlokalen vi vill ha är ledig då.
Någon som kan övertyga mig om att detta är ett bra datum
Här är en till som ska gifta sig 10 juni 2006. Kyrka och lokal är bokad. Klänning är på g hos sömmerska. Designat vigselringen. Bokat frisör och make up. kollat olika cateringfirmor.
ninakaarina: Har du provbeställt en hindersprövning också? Som vissa andra... Jasså du ska gifta dig i höör vad roligt jag ska gifta mig i hörby. Måste bara fråga... heter du Nina på riktigt?
Hej Next!
Njä inte provbeställt hindersprövning, skrattar! Men i lördags sydde jag en slöja, det blev 70 kr och den blev hur fin som helst!
Jo jag heter Nina på riktigt, om du är från Hörby kanske vi vet vem vi är?.. Vilken kyrka och lokal ska du/ni använda?
ninakaarina: Nej jag vet nog inte vem du är... Men jag heter också Nina
Vi ska gifta oss i fulltofta kyrka ni då?
ninakaarina: Hur gjorde du slöjam föresten?
slöjan ska det ju vara....
Tjena Nina!
Hur jag gjorde slöjan!?
Jag klippte ut en bit 150 x 100 cm i tyll. Den räcker till ländryggen.
Sen vek jag den på längden.
Eftersom den då blev 50 cm bred, mätte jag 50 cm nerifrån på båda kortsidor (så svårt att förklara..) Detta för att få en perfekt båge..
Sen lade jag bakplåtspapper som "täckte" från punkt ett till två, och ritade en båge på frihand (ett suddigummi behövdes) Sen nålade jag fast pappret i tyllen. Sen klippte jag av det som var överflödigt och klippte även längs med tyllkanten. På båda sidor.
-->> Så när jag sedan tagit bort pappret och "fällde upp" tyllen igen, så var det en tjusig jämn oval.
Jag hade också köpt ett blankt kantband (vitt)som jag nålade och sydde på kanten runt om hela.
Sen vek jag ner ena ovala kortsidan. Jag vek vid 60 cm men det gör man efter smak.
Precis i kanten gjorde jag sedan stora stygn, öglor, med fyrdubbel sytråd (hade nog funkat bättre med garn). Jag började utifrån och gick till mitten, och gjorde sedan samma på andra sidan. Fäst sedan trådarna i ytterkanterna noga.
Sen (med sambons hjälp) drog jag i trådarna och rynkade tyllen mot mitten, så att ytan till slut var som den plastklämma jag köpt. (kam) Sen sydde jag fast den rynkade tyllen på kammen, mycket enkelt!
Jag kan tillägga att jag är värdelös på att sy så om jag kan så kan nog alla!
Jag har tyll kvar så jag ska göra en utan kantband och se hur det blev..
Fulltofta kyrka - är det den mellan Höör och Hörby? Ganska mycket målningar? Superfin kyrka! Vi ska gifta oss i Höörs, jag är döpt där, så det är ganska häftigt!
Trevlig helg!
Här kommer en till i 10 juni-gänget!
Jag har däremot inte bokat nå't och inte köpt nå't men väl planerat en massa...
Nu var det länge sedan nån av oss skrev lite här!
På lördag ska jag äntligen beställa min brudklänning. Jag har länge vetat vad jag ska ha men inte fått tummen ur att verkligen ta mig till affären och slå till. En av mina tärnor ska förlja med. Jag tycker det är skönt att ha med nån för även om jag just nu tror att jag vet vad jag vill ha så kan man ju stöta på lite funderingar när man väl är där och då är det bra med smakråd.
Hur går planeringen för er anra 10-junare?
Det går inte alls just nu... skall precis köpa hus och har inte alls haft tid att fixa något mer. Fortfarande bara lokal, solist och kyrka bokad.