• meme

För oss arbetslösa

Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...

• Svar på tråden För oss arbetslösa
  • *picoliiina*

låter super bra! :) hur börjar man..

• Meddelande borttaget
  • meme

alla arbetslösa är välkommna! nu känner jag så upprymd!!! :)

• *picoliiina*

som sagt, även fast omständigheter gör att man är arbetslös (om nu det spelar roll, men för ens egen skull gör det det på nåt vis) är det jooobigt med alla dessa frågor..... och som sagt man känner sig som en stor looser.
    jag har haft ganska mycket otur med jobb tills mitt sista.. men där blev jag ju uppsagt, men i rätt period! vantrivdes som attans så när beskedet kom att dom skulle lägga ner var jag glad innerst inne. men nu har man lite panik när sommaren är över och när det inte riktigt är "ok" att vara arbetslös...

• *picoliiina*

vart bor ni förresten? vad gör att ni är arbetslösa? (ja förutom att det finns LITE jobb).. har ni studerat? vad har ni jobbat med tidigare...

• meme

förstår precis vad du menar! Det är ju ok att vara arbetslös på sommaren inte efter, lite löjligt...

• meme

jag bor i Uppsala söker jobb i u-a och stockholm. Jag har akademisk utbildning, är personalvetare.

• *picoliiina*

jag har arbetat mycket utomlands (italien) kan italienska, har studerat en reseutbildning.. har ganska mycket erfarenhet av serviceyrken.....
    men vet inte riktigt vad jag ska göra nu i framtiden.. har sökt in på KI (sjuksköterska, tanhygienist) men haman på reserv trots bra betyg.. så trist. jag är 25 år och vill bilda familj så man vill ju inte/kan inte börja studera hur sent som helst heller..... hmmm
    bor i stockholm förresten.. tyrsö

• *picoliiina*

tyresö ska det ju vara...

Svar på tråden För oss arbetslösa