Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Måste bara fråga... Hälleviksstrand, är det den där röda jättefina kyrkan? Lite annorlunda.
Ja det är den :)
min pojkvän kallar den för kråkslottet :D han säger att den kallas för det i trakten. Jag tycker att den är häftig utifrån, och jättefin inuti.
Men han ville absolut inte ha den, så det blev ju Morlanda för oss, det är även kyrkan som han och hans familj har gjort allt i, dop, konfirmationer, begravningar... så då fick det bli så
Åkte förbi den när vi var på Orust för 2½år sen. Var tvungna att stanna för vi tyckte att den var så himla häftig. Tyvärr så var den stängd så vi kunde inte se insidan.
Vera08
Vår tanke är att vi ska äta middag på Magasinet i Mollösund. Sen har vi hyrt hela Prästgårdens Pensionat och fortsätter kvällen där och sen kan alla bo där över natten. Vi kommer även ordna så det går en buss härifrån, så det blir en liten resa för hela släkten.
Det tar tid att plannera, men jag är mamma ledig så detär kul att ha nåt att göra!
Ärligt talat så har jag aldrig varit inne i kyrkan...
Jag är oxå mammaledig men känner att jag inte alls har någon tid ;)
Lindha
Nä, ringa och sånt är ganska svårt tycker jag, för det är mycket man ska hinna medan det är lungt... Tur att nätet finns. Men jag har blivit en jäkel på att skriva mail med en hand medan jag ammar .
SaT:
om du är mycket på nätet så har du antagligen redan kollat på bilder från kyrkans insida, men om inte så lägger jag ändå in en länk
www.morlandapastorat.o.se/img/kyrkor/inthall5.jpg
jag är lite avis för jag gillar att den är så öppen inuti. det är inte Morlanda, den har dörrar till varje bänk, som små boxar...
vera 08
Visst har jag varit inne där, 100 ggr, minst .
Jag har tittat på morlanda på bilderna på nätet, den ser ju jätte mysig ut!!
Var ska ni ha fest?
ett ställe nära Stockens camping. det är en bygdegårdsaktig lokal, men min mamma ska fixa maten så det spelar ingen roll. vi är för tillfället båda studenter så det gäller att spara in på alla kostnader...
synd för jag hade gärna haft det på en herrgård :) men med liten budget så valde vi billig lokal, det är gästerna som är viktiga
Augustibrud-06
Ja det är inte lätt att matcha både kyrka o lokal, när det ena är ledigt går det inte på det andra. Men nu har vi äntligen bokat båda, det blir den 8 juli!! Känns skönt att ha det klart...
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
8 juli- 2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
aug-Orustbrud,
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,