• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Orustbrud

Linslus: Ja, de kostar 17.900 att hyra hela stället vilket är ett krav i fall man ska ha ett bröllop eller större fest där.

• Linslus

ESERETH: Vem bokade ni??

• Esereth

Linslus: Ann-Christin Olofsson, bor på Orust.

• Linslus

Åh hon är JÄTTE bra! Har varit på en av hennes bröllop! Enligt brudparet bjöd hon hem dem för att träffas före bröllopet & det var tydligen väldigt trevligt! Hon ville gärna göra allt för att deras bröllop skulle bli "personligt" sa dom... Grattis!!

• vera08

Esereth: Jag har tänkt att fixa klänningen hos Madame Glamour. Var det som du hittade billigt där eller låg priserna däromkring?
    du råkar inte veta vad det kostar att hyra också?

Det är såå jobbigt att inte kunna gå dit själv och kolla, men det är inte så långt kvar tills jag flyttar nu... :)

Orustbrud: trist att det var så dyrt! alltid jobbigt när något man har tänkt inte funkar... har ni något annat på gång?

• Inka77

Hallå hallå.. Igår testade vi "bufén" Från Almö Livs.. 99:- per person, vi tog två exotisk planka och två grillplankor.. Jäklar var gott det va!! En perfekt blandning. Vi åt det med svärföräldrarna, de tyckte oxå det var kanon!!

• Orustbrud

Har ännu inte kommit på något annat alternativ på festplats. Tips??

Madame Glamour har mycket bra i varierande priser. Just nu är det lite utplockat men de kommer att få in nytt i november. Hittade själv en klänning där som jag spontanköpte i fredags. 1800:- (!!) Med lite justeringar kommer den bli precis vad jag vill ha.

• vera08

Orustbrud: vad för typ av klänning köpte du? jag kommer att vara i Uddevalla nästa helg, det kanske kan vara idé att gå dit och kolla... hade inte tänkt att göra det fören efter jul.

var det på rea eller har dom så billiga klänningar ändå? låter ju helt otroligt :)
    vore toppen om du hade någon bild. Grattis till priset iaf, e lite avis...

• Esereth

vera08: Vi har också varit hemma hos Anki. Vi ville träffa henne innan vi bestämde oss. Allt kändes jätte bra och jag litar fullt på att hon kommer göra allt för att vi ska få som vi vill ha det. Hon verkar väldigt "passionerad" för sin hobby som hon kallar det.

Jag håller med om att det var lite urplockat hos Madame Glamour så jag skulle rekommendera att vänta med och åka dit tills de fått in lite nya grejer.

• Hemligt ( fast inte längre)

Esereth
    jag tänkte ha sytt upp en klänning när jag var i Thailand förra året men det blev aldrig av, men jag var iaf hos en skräddare och jag förklarade vad för modell jag ville ha och vips,vips så hade de ritat ett mönster. Min blivade lät sy upp två kostymer däremot och han fick kolla i olika modekataloger och välja modeller och tyg. Efter en dag fick han gå tillbaka och prova och så gjorde de lite justeringar, slutresultatet blev kanonbra. Det man ska tänka på är att verkligen stå på sig i sina önskemål!

Svar på tråden Stenungsund 2006