• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Orustbrud

Tack för alla välkomnande. Man känner sig faktiskt riktigt välkommen.
    Vera08: Ja, jag kommer från Orust, Henån, men bor nu i Uddevalla.

Linslus:Nej, jag var inte på plats utan verkar ha haft riktigt tur och tog den sista tiden när jag ringde nu i veckan.
    Vi hade tänkt att ha ett borgeligt bröllop men tyckte det var svårare att få till ceremonin som vi ville ha den. Har ännu inte helt bestämt oss hur vi ska göra.

• Orustbrud

Idag ska vi och titta på festplats!! (Tofta gård) Jag hoppas så himla mycket på det här stället. Det skulle passa den lantliga stil vi skulle vilja ha. Har dock hört lite blandat om de som driver stället.
    Ja, ja. Det är inte dom jag ska gifta mig med.

• Grönt är skönt

Orustbrud: Berätta gärna vilket bemötande ni fick när ni kontaktade Tofta. Vi ringde dem redan i vintras och damen vi talade med var ruggigt otrevlig... Tråkigt eftersom det verkligen verkar vara ett jättefint ställe! Bra med övernattningsmöjligheter för gäster också!

• Orustbrud

Grönt är skönt:
    Har ni fått tag i präst ännu? Tips??
    Har hittills bara pratat väldigt kort med damen som driver det (Mia) och då lät hon helt OK, men det återstår att se om några timmar. Berättar mer när jag vet.

• vera08

Förevigt: fina ringar allihop men jag blev väldigt förtjust i nr 2. fast det beror ju kanske på vad du har innan?!

Orustbrud: jag tycker också att det är intressant att höra om Tofta gård. Vi ska ha festen i lokalen som ligger på andra sidan vägen bara. tror att den kallas Svanvik. det är typ bara ett stort rum, men vi ska fixa mat och allt det andra själva så det spelar ingen roll. Har dock funderat på om några gäster kan bo på Tofta gård eftersom det är så nära. funderar annars på att eventuellt hyra stuga på Stockens camping... får se hur det blir

• vera08

Ni tjejer som ska gifta er på Orust, har ni funderat på var ni ska fota någonstans ännu?

• Förevigt

vera08:
    Vi kommer byta ut våra nuvarande förlovningsringar så vi rättar oss efter vigselringen!
    Själv tycker jag också om nr2..men det är svårt att välja..

• herman

Hej alla gamla och nya!
    Kul att se att vi stadigt växer.

Har jobbat hela veckan nu, fullt ös kan man säga. Har inte hunnit planera något alls.
    Funderar på om man skulle bege sig till stan imorgon och börja kolla på material till inbjudningarna.
    M2b ska dock ut med jobbet ikväll, så vi får väl se hur pigg han är... Och jag kan ännu inte köra bil.

Lindha
    Era inbjudningar låter fina, hoppas att få se dem snart.

• Grönt är skönt

Orustbrud:
    Det datum vi bokade finns fortfarande församlingens präst kvar i tjänst... så det är i alla fall en sak mindre att fundera på. Däremot vet vi inte hur den prästen är... Vi har inte heller fått någon bekräftelse på själva bokningen, så jag hoppas att den kommer snart!

Svar på tråden Stenungsund 2006