• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Esereth

Nu är det spikat, det blir den 15 juli! Då är vi två om det datumet vera08.

Lokalen är bokad, vigselförättaren tillfrågad och familjen är informerad.

Jag har heller inte provat någon klänning. Min plan är att försöka få en uppsydd i Thailand över jul när vi är där. Vet bara inte hur jag vill att min klänning ska se ut riktigt. Det är liksom svårt att tänka sig hur man ser ut i en klänning utan att först ha provat den. Hm... måste nog ta mig för att prova några innan jul.

Uppdaterad lista:

22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
    3 jun-060603, Resteröds kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826, Ödsmåls bygdegård
    26 aug-Augustibrud-06, Stenungsund

God Natt!

• Bröllopstokiig

Jag har köpt min klänning på e bay men har inte fått den änn, troligen kommer den nästa vecka.

• Linslus

Vera08: Åh va kul att du hittade hit
    Nja präst vet vi inte än tyvärr Vi har hört oss för med en präst som jobbar på andra sidan Orust & han har lovat att återkomma inom någon vecka, så jag håller tummarna
    Enda anledningen att jag fixat klänning är att jag begav mig ut i rean för att samla idéer, men hittade min drömklänning och att denna bara TILLVERKAS detta år, går alltså INTE att beställa till våren Det är en Atelier Diagonal klänning. Denna var dock på tok för dyr i Sverige (10.000) så jag har beställt den via Danmark för ca 6.000... Tycker det kändes ok efterssom det ändå kostar multum att HYRA ju

• Hemligt ( fast inte längre)

Hej alla glada brudar

Augustibrud-06
    Jag var i stora höga och kollade lite på tyg och de hade ett jätte fint i Thaisiden det var inte helt kritvitt men inte beige heller utan ett mellanting, kostade 198:-/m (har ingen aning om det är dyrt eller billigt...)
    Jag tror jag har hittat en ring jag vill ha oxå, det blev på guldfynd. På smycka hade de också jätte många fina ringar, men jag e så fasligt trött på dessa säljare, bara för att det ska vara en vigselring så plockar de "bara" fram de allra dyraste ringarna även fast jag sagt hur jag vill ha det, både stil och prisklass! På Guldfynd däremot var det en lite äldre dam som jobbade och hon var urgullig, har även visat ringen för min sambo och han tyckte den var jätte fin (det är ju ett + i kanten ) så den får det nog bli, det bästa var väl egentligen att den bara kostade 1398:-
    Nåt spanande på pysselgrejer blev det inte, tiden gick så fort och vips så skulle jag träffa gubben, vi håller på och planera för att renovera toaletten hemma så vi var och kollade in lite badrumsinredning. Sedan var det storhandling på nya Kvantum och ja sen var klockan helt plötsligt åtta!
    puh, det var ett långt inlägg, alltid lika skönt att skriva av sig lite...

Esereth
    Har sytt upp nåt i Thailand tidigare?
    Om inte så kan du få några tips från mig.
    Kul att ni bokat datum förresten.

• Orustbrud

Hejsan. Ny här. Jag planerar bröllop på Orust i augusti 06. Troligtvis blir vigseln i Hälleviksstrand kyrka. Verkar vara fler som ska gifta sig där.?

• blåklocka

gnizz
    Har du någon bild på din klänning som du har beställt? Är den sydd i Kina?

Orustbrud välkommen till vår "lilla skara", tjejerna här e jätte gulliga. Man kan få hjälp och råd om allt...

• Orustbrud

Tack.
    Har hela tiden tänkt på vårat bröllop som väldigt enkelt och ledigt, men när man väl börjar att kolla runt är det mycket som ska planeras.
    Mitt 1:a problem är att finna en präst. Den nuvarande går i pension i juni.

• Augustibrud-06

Hej allihop!

Välkommen Orustbrud! Det är såå kul att vi är så många som kan ge varann tips och råd!

Uppdaterar listan igen! Fyll gärna i om det fattas kyrka eller lokal på just dig!
    Jag vill ju också kunna fylla i fullständiga uppgifter! Ser ut som vi flyttar vårt datum till 2 september. Om vi bara kunde bestämma oss för lokal! Känner mig som veligast i hela världen!

22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
    3 jun-060603, Resteröds kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    aug-Orustbrud,
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn