Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej hej!
Augustibrud: Precis så sa mina föräldrar med när vi berättade för dem i augusti. De ville att vi skulle gifta oss redan samma höst eller vintern. Svärföräldrarna tyckte precis tvärtom...Ganska krystad stämning mellan oss nuförtiden.
LadyJezz: VÄLKOMMEN
Då är DU OXÅ en av oss få här som är "Morlanda-pastorat-brudar-utan-präst"?!
När gifter ni er?
Vi gifter oss 5 Augusti kl.16.00 i Morlanda kyrka.
Har festen i Hälleviksstrands lokal...
HeWi
Vad tråkigt att de blev så med svärföräldrarna. Vi ska berätta för hans föräldrar om två veckor när vi träffas, men jag tror att det ska bli glada!
LadyJezz
Hoppas att du ska få lite ideér med präst nu!
Vi har hittat vårat ställe!! (tror vi i alla fall)
Stället jag nämnde för ett tag sen, som vi skulle kolla på, det var jätte mysigt. Kärlingesunds gård heter det och vips är jag inte en Orustbrud längre (förutom det
att jag är från Orust) utan en Bokenäsbrud. Bokenäs ligger i Uddevalla kommun och man kör ut mot Lysekil/Grundsund.
Det enda problemet med stället är att vi bara kan vara 55 pers. Vi hade väl tänkt 70-75.
Det var bara att gå hem och titta över gästlistan och känna efter vilket typ av bröllop vi vill ha. Problem är till för att lösas.
Vi beslöt oss att sryka min pappas släkt som jag aldrig haft så nära kontakt med. Vips, så var vi 55 pers.
Orustbrud:
jasså då blev vi av med en brud från orust... men det är ju inte så långt till Bokenäs :)
har ni fixat kyrkan där istället nu eller?
LadyJezz:
jag ska gifta mig i Morlanda kyrka nästa sommar, vi har fixat egen präst. Lennart något heter han. Min blivande känner honom sen tidigare och jag vet inte om han viger "okända". tror att han bor i Henån...
Här går planeringen som på rälls, e-bayklänningen passade jättebra men blev lite dyrare än beräknat då vi åkte på tull och moms. Men lite drygt 4000 totalt för en ny maggie sottero ska man inte klaga över. Nu har även vi börjat fila lite på inbjudnings- och placeringskort. Men det blir ett vinterprojekt. M2b:s mamma ska fixa med blomsterarangemang och brudbuketter så vi ska välja ut blommor som ska sås i vår till detta.
Vi ska gifta oss i Ödsmål nästa sommar...trodde vi hade bestämt datum men lokalen var upptagen då....typiskt men det blir i juli eller augusti ialla fall!! Är ny här inne men det skulle vara roligt att få lite tips från fler som gifter sig i stenungsunds området!!
2006std
Hej och välkommen!
Vad kul att fler hittat hit! Alltid bra att byta ideér med ngn som ska gifta sig i närheten!
Själva kan vi inte bestämma oss för lokal, velar lite fram och tillbaka. Men det är väl för att vi inte är 100 procentigt nöjda med ngt av våra alternativ. Vi funderar också på ödsmål, men det var uppbokat redan för flera veckor sen i augusti.
Då uppdaterar vi listan igen då! Kopiera den gärna och fyll i om det fattas ngt för er! Det kanske är fler som bestämt lokal nu! Tror jag kommer bli sist med det!
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
jul-aug-2006std,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
aug-Orustbrud,
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826, Ödsmåls bygdegård
26 aug-Augustibrud-06, Stenungsund
2006Std:
ja då har du kommit till rätt ställe :)
här inne får man massor av hjälp, helt perfekt.
gnizz
Vad roligt att du är nöjd med klänningen! Även om den blev lite dyrare än du tänkt så är det ju fortfarande biligt för en sån klänning!
Vi håller också på att börja testa lite med hur inbjudningskorten ska se ut! Det är riktigt kul!