Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Det är just det som är svårt med barnvakt. Alla hon känner är ju med...man vill ju inte be någon åka hem med barnen!
Och man vill ju samtidigt känna sig trygg med den som är barnvakt...o veta att de har roligt...! Svårt...
2006std
Vi kommer också försöka ha "barnfritt", det är ett par tonåringar som ska vara med, men de små tänkte vi att de skulle lämna hemma. Jag tror inte de har så mkt behållning av det ändå. Sitta stilla på en middag är väl inte så roligt för dem.
Det är ett par stycken som kommer ha så små barn att de ammar och de är såklart välkomna!
Vår son får nog åka hem innan middagen. Gäller bara att hitta ngn han känner och vi litar på...det är svårt de där!
tänkte passa på att fråga alla småbarnsföräldrar om råd nu när ni diskuterar sånna här saker :)
vi ska ha ett barnfritt bröllop och de jag har pratat med hittills som har barn har bara tyckt att det var bra.
mitt problem är två kompisar som jag har träffat här i Uppsala nu när jag pluggat. de har små barn och jag tror inte att de vill lämna bort dom för att åka enda till västkusten, de lämnar knappt bort dem en timme till sin föräldrar här i stan...
vi behöver ev korta ner inbjudningslistan, är det dumt att välja dom eftersom jag ändå tror att det inte kommer välja att komma? hur skulle ni reagera?
Blev kopierat fel förut, tappade lite info! Inte bra...
Men nu hoppas jag det ska vara rätt!
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka,
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka, festen hemma
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
aug-Orustbrud,
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
2 sep-Augustibrud-06, kyrka?, Spekeröds bygdegård
vera08
Alltid svårt sånt där...men risken är väl om de inte blir bjudna alls att de blir lite besvikna. Kanske bättre att bjuda dem så är valet ändå deras om de vill lämna bort barnen och komma eller stanna hemma. Jag hade nog gjort så...men det är som sagt svårt. Beror ju lite på hur nära vänner ni är också.
jo det är så jag resonerar själv, alltid bra att höra en förälders åsikt :D
jag är nog mest rädd för att de ska vilja komma men ändå ta med barnen. jag tycker om barn alltså men jag vet att inte dessa föräldrarna skulle vara med på bröllopet om dom var med, de skulle springa runt efter barnen... och eftersom jag inte har ordnat något för barn så blir det ju urtrist för dom
kommer nog bjuda dem ändå så får man väl se, om inte annat så får dom ju se inbjudan och känna sig lite delaktiga trots att de inte kommer :)
Hej på er!
På tal om barn så läste jag i nån tidning (tror det var amelia brud & bröllop) några tips när man har barn med på festen. En grej det stod tyckte jag var rätt rolig, ladda upp med kritor och papper på ett fat och "plasta in" bordet där de sitter. Be någon i serveringspersonalen att "servera" kritorna när barnen börjar skruva på sig så sitter de troligtvis stilla ett tag till. Kan tänka mig att ungarna känner sig lite delaktiga när de oxå blir serverade något som de tycker om.
Till er Orustbrudar som funderar på frisyrer och smink. Om ni inte hittar något på Orust kolla Uddevalla. Det är både närmare Orust och bör finnas större utbud än både Lysekil och Kungälv. Tips.
Själv är jag ju från Henån så kanske att jag kan tipsa om något mer lokalt. Kommer inte på något just nu, men fråga gärna.
Nu har vi iaf bestämt datum och festplats
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka,
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka, festen hemma
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
5 aug-Orustbrud,kyrka?, kärlingesunds gård
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
2 sep-Augustibrud-06, kyrka?, Spekeröds bygdegård
OJ vad mycket det var att läsa ikapp. Kul! :)
Vi kommer ha min kusin som tärna och min sambos bästa vän som bestmen. Sen kommer vår dotter Ebba att vara brudnäbb, i april när vi gifter oss kommmer hon vara 1½år. Tänkte att hon kanske kan gå mellan vår tärna och bestmen på vägen in och ut. Men under själva vigselakten får hon sitta hos mormor och morfar, om hon vill. Hon är ju så liten så det får bli som det blir! Först hade vi tänkt lämna bort henne efter själva vigseln, men efter övertalning från våra mammor så kommer hon få vara med på middagen oxå. Men vår 14-åriga granne ska vara barnvakt så Ebba får sitta tillsammans med henne. Sen finns det ett litet rum på övervåningen där dom kan leka och där tanken är att Ebba ska sova. Vi kommer ha ett småbarnsfritt bröllop, alltså små barn är inte välkomna, men mina kusiner på 10, 12 och 17år + våra grannar på 12 och 14år är bjudna. Jag tycker att dom är så stora så dom har koll på hur man uppför sig. Men däremot vill vi inte ha en massa småbarn med allt vad det innebär, så dom får stanna hemma och sova. Min kusin och hans fru bor i Stockholm och jag vet att dom inte vill lämna sin lilla dotter till någon annan. Min moster har frågat om inte dom kan få ta med sig henne, dom bor ju så långt bort. Men vi har sagt nej, vi vill ha ett barnfritt bröllop punkt slut. Sen får folk bli hur sura dom vill, det är ju vårat bröllop så vi bestämmer. :)
Ang häst och vagn så ska vi anlita en tjej från Lödöse. Hon är kanske inte lika proffsig som dom här stora företagen, men hon är billigare! :) Om ni vill ha hennes nr så kan ni väl maila mig? Vill inte lämna ut det här. lindha_h@hotmail.com
Ha en fortsatt bra helg tjejer!