Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
:(
Jag tror inte det är bra för budgeten att vara ute i god tid. Man kommer på mer och mer saker hela tiden och sen alla idéer man får av att hänga här. Det är bara att hoppas på att man kan göra några klipp och prioritera rätt så kan det nog gå vägen.
Hej igen,
Jag har bara lite tråkigt.... :)
Ni som ska bli fotade av Ciprian vet ni om han tar kort med digitalkamera eller "riktig" kamera och hur är era funderingar runt detta?
gnizz
Vi träffade Ciprian igår. Han tar digitalt med en kamera på 6 mpx (vet inte hur det förkortas ). Vi kanske tycker det är lite lite...Vi skulle fundera några dgr. Annars var han jättetrevlig och tog fina bilder. Det är väl vid förstoringar det kan bli problem, upp till A4 storlek skulle inte vara ngt. Men större är vi lite fundersamma på om det räcker...
Han kunde även fota analogt, men då tillkom 1000:-.
gnizz
Det var ju mer jag skulle skriva, var lite snabb där.
Jag ska spana efter fynd imorgon sen kommer rapporten!
Linslus & Lindha
Lite fundersam bara...jag och Lindha har samma upplägg med fotograferingen, betalar samma men Lindha får lite kort och förstoring också...har jag missuppfattat dig där Lindha? Vad skiljer vårt åt tro?
Augustibrud-06
Är lite skeptisk till digitala bilder, visst är det enkelt och behändigt men var är de om säg 30-50år. Finns det cd-läsare då? t.ex. Negativ har man ett par generationer ivf.
PS. Hoppas du hittar massa roliga saker... DS.
Vera 08:
Ja, jag gör justeringarna på Madame Glamour. De kommer att sluta med det efter årsskiftet eftersom det blir alldeles för mycket under säsong. (de kommer att ha skräddare som man kan anlita via dem.)
Jag tyckte det var lika bra att få det gjort direkt när jag ändå har klänningen. Känns väldigt förberett men då är ju en sak på listan avbockad.
Go' middag!
Nu har jag ringt pastorsexpeditionen samt Stenungsögården. Bokat den 14 oktober och hoppas att det blir en lika vacker dag som det var i år! Sol, gula löv och klarblå himmel önskar jag mig!
Känns märkligt att boka nästan ett år i förväg. Det är så emot min natur, jag gör alltid allting i sista stund vanligtvis. Men det har jag ju förstått att det funkar ju inte när det gäller bröllop.
Så nu har jag uppdaterat listan:
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka,
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka, festen hemma
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
5 aug-Orustbrud,kyrka?, kärlingesunds gård
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
2 sep-Augustibrud-06, kyrka?, Spekeröds bygdegård
14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
Torvan
Vad roligt att ha bokat! Håller med dig om att det känns långt innan!
Jag skulle bara kika in här på Bt och titta lite för ett par månader sen. Då förstod jag att det var dags att boka kyrka och lokal. Vi skulle gift oss 26/8 men då var det inte ledigt. Vi tänkte se till att ha färdigt kyrka, festlokal och fotograf nu, sen ligger vi lite lågt ett tag.
Tack för tipsen Augustibrud-06 och Gnizz (meddela gärna namn om du kommer på det)! Är de andra som har boendetips så meddela gärna.
Linslus:
det låter trevligt att du tycker att bilden på Morlanda kyrka är missvisande :) tycker att den ser så himla mörk ut där. Jag har tänkt att besöka den i samband med jul, ska fira jul i Ellös nämligen.