• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Linslus

Hej tjejer!

Vi känner att vi vill ha ett "barn-fritt" bröllop, men då 1 släkting kommer att ha en 9månaders bebis & den andre en 5månaders kanske man kan skriva att ammande barn är välkomna HUR formulerar man detta tycker ni i inbjudan?

Vi vill gärna ha båt-transport från Morlanda/Fröjdendal till festlokalen i Hälleviksstrand. Är det FLER här som kommer åka båt & som kanske har lite tips om vem man vänder sig till??
    Bäst att skaffa båt med TAK tänker jag

Vår fotograf kommer att fota oss före vigseln, vigselakten samt följa med till festlokalen för att fota när vi kommer i båten samt gästerna där...detta för ca 3000-3500kr vilket är väldigt billigt tycker jag!
    Var tidigare lite skeptisk till att någon fotar vigselakten, men min M2B vill gärna detta & fotografen kommer inte att använda blixt & heller inte springa runt som en galning i kyrkan

• vera08

Intressant att höra hur ni andra har tänkt när det gäller barnfrågan :)

Jag funderar fortfarande på hur jag ska göra i kyrkan, jag har två brorsöner som jag funderade på att använda som näbbar, dom kommer vara 3 och 1 ½ i sommar så dom känns lite små, min tärna har en dotter som är 2 då och jag funderar även på henne... Men jag börjar mer och mer att komma fram till att det inte blir så kul för dom och möjligt jobbigt för andra. eftersom dom inte ska vara med sedan är det kanske bäst att låta bli helt och hållet!?
    det är svårt eftersom man vill dela dagen med alla som betyder något :), men jag känner inte att dom små får ut något av det...

Orustbrud:
    jag har tänkt att fixa håret i Uddevalla eftersom jag kommer bo där då så känns det smartast med tanke på utbud osv. :) Har du några bra tips därifrån. min blivande känner tydligen någon som klipper på Munken. Vet du något om dom?
    kommer ju flytta nu vid jul så jag har tänkt att jag ska gå till henne och klippa mig så att jag får en känsla, men det är ju bra att veta ändå

• vera08

det börjar bli tätt den 5 augusti förresten ;) det är ett populärt datum ser jag!

• Esereth

Linslus: Vi funderar också på att åka båt. Vi ska vigas i Berga på Tjörn och ha festen i Stora Höga och det tar 3 minuter med båt men ca 30 minuter med bil. Jag och m2b ska definitivt åka båt men vi funderar även på att transportera gästerna över vattnet på något sätt. HUR vet vi inte riktigt än. Tar gärna också emot förslag. Vi blir nog ca 70 stycken. Vi har funderar på Ribbåt men vet inte vad det kostar.

Vilken fotograf är det ni har bokat Linslus?

• Linslus

Esereth: Kör inte Ribbåt väldigt fort??
    -jag tänker på frisyren
    Lovar att meddela om jag hittar något gällande båt!

Vi har bokat Ciprian Gorga! Jättetrevlig ung kille som är nyutbildad fotograf som ännu inte försörjer sig på yrket, men vi har träffats över en fika & hans bilder var fantastiskt vackra!
    Hans hemsida:
    www.ciprian.se/

Jag tycker särskilt mycket om "sara & Mikaels" & "Alice & Marcus" bröllopsbilder; gå in under "bröllop"
    OBS: Du MÅSTE kolla på HUNDEN han fotograferat under "porträtt" UNDERBAR!

• Linslus

ps: håll datormusen över bilderna så dyker de upp "förstorade" bredvid!

• Orustbrud

Vera08: Kul, flyttar du till Uddevalla? Jag bor där.
    Jag har bara bra erfarenheter av Munken. De är en av de större salongerna i U-a så de har en del frisörer att välja på. Både yngre och äldre. Bra idé att gå dit och klippa sig först och spana in de olika frisörerna. En annan salong som jag tycker om är danish hairart. Ganska trendiga frisörer så de beror ju på vilken stil du vill ha. (De gör säkert allt.)

• vera08

orustbrud:
    tack för tipsen, du råkar inte veta vad det kostar på Munken?
    var ska du fixa håret själv förresten, eller det kanske du har skrivit tidigare?! Har inte tid att titta efter ;)
    ser fram emot att flytta till Uddevalla nu! Jag gick i gymnasiet där och kunde då absolut inte tänka mig att flytta dit, men nu känns det toppen :D
    har du andra bröllopsrelaterade tips som gäller just Uddevalla så får du gärna dela med dig. eller andra tips på saker som alla Uddevallabor borde ha koll på också för den delen ;)

• HeWi

Tack för alla synpunkter angående tärna och bestman. Vi har nog inte bestämt oss än ändå...

En ny fråga: Vart vill ni åka på bröllopsresa? Har ni något att rekomendera?

Ha det bra!

Ps. Ni som diskuterar fotografer; kolla även in Daniel Stillers hemsida. Jätteduktig kille

• gnizz

HeWi
    Hej,
    i dagsläget så är våra reseplaner riktade mot Thailand/Cambodia, Thaiairways ifrån kastrup till bangkok, buss till angkor i cambodia sen en tur ner till koh chang och sedan en shopingtur i bangkok med lyxboende och massor med shoppingcenter. Det är lite regnigt där i augusti men regnet varar oftast inte så länge och får man en ursäkt att ta sig till koh chang och framförallt Bangkok så tar man den.
    Det är ju roligt att kunna shoppa loss ordentligt utan att ruinera sig trots att man köper bra prylar också...

Svar på tråden Stenungsund 2006