• Jenny24

jävla gäster

måste bara skriva av mig idag
    idag då vi kom hem från hotellet och skulle titta på alla kortoch presenter mäker vi att det är NÅGON JÄVLA IDIOT som har STULIT PENGAR av oss som vi harfått i present och det var inte lite heller. under fikat är det någon som har haft fräckheten att STULIT av oss. på VÅRAN bröllopsdag........

Ursäckta mitt språk

MEN HUR I HELVETET KAN MAN VARA SÅ JÄVLA BLÅST ATT STJÄLA FRÅM BRUDPARET PÅ DERAS STORA DAG!!!!!!!!!

• Svar på tråden jävla gäster
  • The Ring

Bara en sak.. hur kan man jämföra en tv-serie som CSI med ett inbrott?

• Pysen

Jag tycker det låter bra att låta polisen sköta det fullständigt. Så slipper ni risken att någon känner sig anklagad p.g.a. att ni tar upp saken.

• Lippi

HanOchJag & The Ring:

För oss som bor i stora städer och som varit i kontakt med polisen, låter det osannoligt att polisen skulle ha tid med att undersöka en stöld så nogrant att de t.o.m. tar fingeravtryck. Särskilt när det är på ett kuvert som vem som helst under kvällen skulle kunnat taget i.

Så jag förstår att karolina78 drar in att ni har kollat för mycket på CSI.

Och näää, polisen tar INTE alltid fingeravtryck vid inbrott heller. Det är mycket beroende på vilken stad du bor i. Jag kan tyvärr inte avslöja exakt vad jag jobbar med, men jag är ofta ute på brottsplatser tillsammans med polisen, där det skett inbrott. Och det är sällan de tar fingeravtryck eller gör någon annan teknisk annalys.

Det finns helt enkelt inte resurser.

• HanOchJag

Lippi JAG bor i en stor stad, Dvs om du/ni tycker att Gbg räknas dit. Men jag har alltid haft turen att inte behöva ha kontakt med polisen.

Tittar jämt på CSI och tycker det är ett super bra program. Är tvyärr inte såå blond att jag tror att det dom visar där avspeglar verkligheten, Men tycker oxå att om man blivit bestulen på en MASSSA pengar som det verkar som att Jenny24 och hennes man blev så tycker jag inte att det är mer än rätt att polisen då gör vad dom kan för att finna den skyldige.

• Bröllopstokiig

Lippi

Jag bor också i en stor stad om ni nu räknar Malmö som en stor stad, och ja jag har varit i kontakt med polisen p g a inbrott. Har haft inbrott olyckligtvis 2 ggr och båda gångerna tog polisen fingeravtryck.

En bekant till oss hade inbrott (också här i Malmö) och då tog de fingeravtryck.

Så så sällan som du säger kan det inte vara.

Är inte heller, liksom HanOchJag, blond så att jag tror att det funkar som i CSI.

Och det är ingen som sagt heller att de skulle ta fingeravtryck på kuvertet.

Håller för övrigt med HanOchJag till fullo.

Och hoppas verkligen att Jenny24 och hennes man får all hjälp av polis de bara kan få!

• Flickan_med_hickan

I uppsala tar de fingaravtryck när det var inbrott med....

• The Ring

Uppsala är ju ingen småstad heller tycker jag. ;)

• Flickan_med_hickan

NOPE ingen liten stad

• Lippi

Nä, jag kan ju ärligt säga att jag inte vet hur det fungerar varje gång i Uppsala.

Men i våra storstäder som i Malmö där jag jobbar, så gör de det inte ALLTID. Heller inte i Stockholm eller Göteborg. Att några av er har varit med om Polisens undersökning är ju inte så konstigt. Jag har aldrig sagt att de helt struntar i att göra det. Men man kan lungt säga att det inte är hög prioriterat. Har de tid så säkrar de naturligtvis spår. Men tyvärr har Sverige för få Poliser och resurserna räcker inte ALLTID till.

Men vi får väl alla glädjas åt att de har gjort det i detta fallet. Jag har bara sagt att jag tyckte det var jättebra om än lite förvånande att de la ner så mycket tid på en stöld.

Och informationen om att det var kuvertet som skulle kollas efter fingeravtryck kommer från TS inlägg på sidan 1.

"2005-07-31 16:20 Jenny24

vi ska spara kuvertet å se vilka som har tagit i det ska ringa nu och kolla"

Svar på tråden jävla gäster